فونیکسریمکسبهتام

تعدادی از تاکسی‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز ناپدید شده‌اند

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز گفت: تعدادی از از تاکسی‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز که با شرایطی بسیار آسان و استثنایی به متقاضیان واگذار شده بودند، از آمار ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج شده و ناپدید شده‌اند.

تعدادی از تاکسی‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز ناپدید شده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، آیت حمیدی با بیان اینکه تعدادی از تاکسی‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز غیب شده‌اند، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته مجموعا تعداد ١١٨ دستگاه خودروی سواری خارجی همچون هیوندای النترا، کیا سراتو و هیوندای اکسنت، برای تقویت سیستم تاکسیرانی شهر اهواز، به ویژه ناوگان تاکسیرانی فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی، از طریق گمرک بندر خرمشهر وارد اهواز شده بودند.

    وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بدو ورود این خودروها، از همان ابتدا برای سه دستگاه از آنها تشکیل پرونده نمی‌شود و به شکل عجیبی از آمار کلی ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج می‌شوند و در ادامه نیز تعداد 10 دستگاه دیگر هم به رغم تشکیل پرونده به هیچ ایستگاه تاکسی برای فعالیت معرفی نمی شوند، سپس تعدادی دیگر از این خودروها هم به همین سرنوشت دچار شده و از آمار ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج می‌شوند.

    حمیدی افزود: این خودروها با تسهیلات کم بهره بانکی و با شرایطی بسیار آسان و استثنایی به متقاضیان واگذار شده‌اند، که آورده هر متقاضی نیز مبلغ پایینی تعیین شده بود تا از این طریق، ناوگان پیر و فرسوده تاکسیرانی کلانشهر اهواز تقویت و به روز رسانی شود.

    وی اضافه کرد: همه این خودروها دارای پلاک منطقه آزاد اروند بوده و تنها تفاوت آنها با سایر خودروهای خارجی، در رنگ پلاک آنهاست که دارای زمینه زرد رنگ هستند، ولی موضوعی که باعث شده فضای سوء استفاده از این تاکسی‌ها مهیا شود، رنگ بدنه خودرو است که با سایر ماشین‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد و با جدا کردن آرم و علائم برچسبی از بدنه خودرو که نشانگر تاکسی بودن آن است، خودرو از حالت تاکسی عمومی به ماشین شخصی تغییر می‌یابد.

    حمیدی ادامه داد: متاسفانه طی چند سال اخیر، تعدادی دیگر از این خودروها پس از آنکه مدتی به عنوان تاکسی فرودگاه و راه آهن به فعالیت پرداختند، در بنگاه‌های معاملات خودرو، مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند، بگونه‌ای که در حال حاضر چند دستگاه از آنها بجای فعالیت در ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر اهواز، در سایر شهرستان‌های استان در حال استفاده شخصی هستند و به طور کلی از چرخه حمل و نقل عمومی شهر اهواز خارج شده‌اند.

    وی اظهار داشت: طی یک سالی که مسئولیت سازمان تاکسیرانی اهواز را بر عهده دارم، فشارهای زیاد و گوناگونی وارد شده است که این موضوع مورد پیگیری جدی قرار نگیرد، این درحالیست که حضور این خودروها در چرخه حمل و نقل عمومی شهر اهواز حق شهروندان این کلانشهر است، و به همین دلیل هم با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی به کشور وارد شده، سپس واگذار شده‌اند و از زمان سهمیه بندی بنزین نیز ماهانه ٤۰۰ لیتر سهمیه سوخت به آنان تعلق می‌گیرد، ولی متاسفانه چندین سال است که هیچ فعالیتی نداشته و عملا به عنوان خودرو تاکسی وجود خارجی ندارند.

    بر اساس این گزارش، ممبینی مدیرعامل سازمان اسبق تاکسیرانی اهواز و بحرینی معاون اسبق استاندار خوزستان در سال 95، پیگیری برای ورود بیش از 2 هزار تاکسی پلاک اروند به اهواز را اعلام کرده بودند.

    بحرینی در مراسم رونمایی از 23 دستگاه تاکسی پلاک اروند فرودگاه اهواز در سال 95 گفته بود: به این خوردوها، وام 30 میلیون‌ تومانی با سود 2 درصد و مدت زمان بازپرداخت 5 ساله تعلق گرفته که توسط بانک رفاه ارائه شده و مابقی مبلغ قیمت این خوردوها توسط رانندگان تامین شده است.

    مجدم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز اخیرا به ایرنا گفته است: در اهواز سه هزار و 200 تاکسی ویژه و زرد وجود دارد که یک هزار و 960 دستگاه از آنها تاکسی زرد هستند و هم اکنون کمتر از 2 هزار تاکسی در سطح شهر فعال هستند و مابقی فعال نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو