فونیکسریمکسبهتام

لغو منع تردد شبانه در شب‌های قدر

طرح ترافیک از فردا لغو می‌شود

عصر خودرو- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از فردا طرح ترافیک لغو خواهد شد، گفت: طرح منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد صرفاً در شب‌های قدر لغو خواهد شد.

طرح ترافیک از فردا لغو می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از فردا (یکشنبه 5 اردیبهشت) طرح ترافیک تهران لغو خواهد شد؛ یکی از مسائلی که وجود دارد حمل‌ونقل عمومی است که به‌دلیل نبود امکان فاصله‌گذاری اجتماعی به‌خصوص در تهران، باعث انتقال بیماری کرونا می‌شود.

    لغو طرح ترافیک تا پایان هفته

    وی افزود: این هفته طرح ترافیک لغو می‌شود و برای ادامه این مصوبه، در روزهای بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.

    شرایط برگزاری مراسم شب‌های احیاء

    رئیسی با اشاره به درپیشِ‌رو بودن شب‌های قدر تصریح کرد: مصوب شد که مراسم شب قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود؛ همچنین در شهرهای قرمز و نارنجی، این مراسم و نماز عید فطر باید حتماً در فضای باز برگزار شود؛ مدت زمان مجاز برای برگزاری مراسم شب‌های احیا حداکثر دو ساعت و برای نمازهای یومیه، نیم ساعت است.

    لغو منع تردد شبانه در شب‌های قدر

    سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: به‌منظور تسهیل در برگزاری مراسم شب‌های قدر، طرح منع تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد صرفاً در شب‌های قدر لغو خواهد شد.

    تمدید تعطیلی مشاغل به‌مدت یک هفته

    وی اضافه کرد: تا پایان هفته، تعطیلی مشاغل و اماکن در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه پیدا خواهد کرد.

    روند صعودی در 25 استان کشور

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که روند بیماری در سطح کشور مناسب نیست، تصریح کرد: در حال طی کردن روند صعودی هستیم؛ 18 استان کشور ما روند صعودی دارند؛ هفت استان نیز به‌شدت روند صعودی دارند و در مجموع 25 استان در وضعیت نامطلوب بیماری به‌سر می‌برند؛ شش استانی که روند صعودی دارند شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، شمالی، گلستان، لرستان و همدان است.

    وی ادامه داد: برخی استان‌ها مانند مازندران، خوزستان، قزوین، فارس، اردبیل، یزد و کردستان در حال نزدیک شدن به اوج پیک بیماری کرونا هستند.

    رئیسی افزود: استان‌های زنجان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند.

    رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 61درصد رسید

    معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: حدود دو هفته است که رنگ‌بندی و محدودیت‌های جدید را اعمال کرده‌ایم و در شهرهای قرمز و نارنجی بسیاری از مشاغل را تعطیل کرده‌ایم اما میزان رعایت پروتکل‌ها به 61 درصد رسیده است که خوب نیست.

    کدام مشاغل کمترین رعایت پروتکل‌ها را داشته‌اند؟

    وی درباره مشاغلی که کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند، بیان داشت: سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌ترتیب کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند و اکثر این اماکن نیز جزو گروه شغلی یک و باز هستند.

    رئیسی متذکر شد: میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری از رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی، در شهرهای قرمز و نارنجی 87 درصد است. این میزان برای اصناف فعال در معابر 80 درصد است.

    رشد 56درصدی ترددهای جاده‌ای در فروردین!

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت ترددهای جاده‌ای نیز گفت: از 14 تا 31 فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد رشد تردد در جاده‌ها داشتیم و این در حالی است که اکنون 301 شهر قرمز، 95 شهر نارنجی، 45 شهر زرد و 7 شهر آبی داریم، این افزایش ترددها پروتکل‌شکنی است.

    اهمیت تهویه در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا

    وی با اشاره به اهمیت تهویه مناسب در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا تشریح کرد: میزان مناسب بودن تهویه در مراکز سربسته 64 درصد است. ماسک زدن در اماکن عمومی به 63 درصد، رعایت فاصله‌گذاری به حدود 61 درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به 81 درصد رسیده است که اگر این اعداد زیر 90 درصد باشد خیلی اثربخشی ندارد و باید بهتر رعایت شود.

    وی ادامه داد: در حوزه نظارتی، طی یک هفته گذشته 98 هزار تذکر و اخطار و 5800 پلمب‌ صورت گرفته است.

    شیوع ویروس جهش‌یافته در هند

    وی با بیان اینکه برای پیشگیری از انتقال ویروس جهش‌یافته انگلیسی باید رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود، با اشاره به جهش جدید ویروس کرونا در هند هشدار داد: ویروس جهش‌یافته هندی به‌شدت مسری است که میزان تلفات بالایی دارد و گفته می‌شود حتی از ویروس‌های جهش‌یافته دیگر شدیدتر است. استان‌هایی که در مرز شرقی کشور در همسایگی افغانستان و پاکستان قرار دارند باید مراعات کنند و توصیه شد استانداران تمهیدات لازم را بیندیشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو