فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو تشریح کرد:

کدام روش قیمت گذاری بازار را کنترل می کند؟

عصر خودرو- خلخالی در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو و منطقی بودن آن توضیحاتی داد.

کدام روش قیمت گذاری بازار را کنترل می کند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو گفت: در کشور با توجه به اینکه بازار خودرو انحصاری است و شرایطی مثل تعرفه گذاری و تحریم‌ها را داریم و نمی توانیم خودرویی را وارد کنیم، بازار در اختیار خودروسازان داخلی قرار گرفته است و با این استدلال شورای رقابت وارد شده و این توضیح داده می‌شود که چون بازار انحصاری است، دولت باید قیمت گذاری آن را انجام دهد و  باید به فکر منافع عموم مردم باشد.

    این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: حال برای اینکه منافع مردم ضایع نشود، باید قیمت گذاری دستوری انجام دهیم، در حالی که همین قیمت گذاری دستوری باعث می‌شود منافع مردم ضایع شود،زیرا از وقتی که قیمت گذاری دستوری شد، قیمت با افزایش عرضه کاهش پیدا نکرد.

    او ادامه داد:زمانی که تقاضا در بازار زیاد بود، قیمت گذاری دستوری اجرایی شد و قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کرد، در نتیجه باعث شد حق مصرف کننده ضایع و دلال بازی  رونق بگیرد.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:رویکرد دیگر برای سر و سامان دادن به بازار خودرو طرح قرعه کشی است که به نوعی حق مصرف کننده را ضایع می‌کند، به این شکل که قرعه کشی تقاضای کاذب به وجود آورده است، یعنی مصرف کننده واقعی به خودرو نمی‌رسد بلکه توده‌ای از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، در این قرعه کشی‌ها شرکت و بخت خود را آزمایش می‌کنند.

    این کارشناس صنعت خودرو گفت:قرعه کشی این باعث می‌شود تقاضای واقعی نداشته باشیم و در مقابل  تقاضا تحریک شده و شاهد این باشیم که تقاضای بالایی در مقابل عرضه پایین ایجاد شود.

    خلخالی گفت: اگر راهی که تمام دنیا می‌روند را برویم، بسیار بهتر است که به تولید کننده اجازه دهیم کالای خود را در بازار با قیمتی که خود تشخیص می‌دهد، به فروش برساند این کار باعث می‌شود که سرمایه گذاران  برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو تحریک شوند.

    این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در شرایطی که دانش فنی وجود دارد، می‌توانیم شاهد خودروسازی‌های نو ظهوری باشیم که بر اساس دانش فنی خود خودرو تولید می کنند و این صنعت برایشان جذابیت دارد و با افزایش خودروسازان عرضه افزایش و قیمت هم کنترل می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو