فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۷۵۰ هزار دلاری تسلا به دلیل نقض قوانین کیفیت هوا

عصر خودرو- شرکت تسلا به دلیل عدم رعایت قوانین کنترل کیفیت هوا به پرداخت ۷۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

جریمه ۷۵۰ هزار دلاری تسلا به دلیل نقض قوانین کیفیت هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت تسلا موافقت کرده است 750 هزار دلار جریمه بپردازد و یک پروژه سقف خورشیدی را برای حل و فصل موضوع نقض قوانین کیفیت هوا، در کارخانه خود در فریمونت کالیفرنیا، نصب کند.

    اداره مدیریت کیفیت هوا در خلیج سانفرانسیسکو، که آلودگی هوا را در 9 شهرستان این خلیج بررسی می‌کند، گفت: تسویه حساب 33 اخطار مربوط به تخلفات تسلا در سال 2015، از جمله نصب یا اصلاح تجهیزات بدون مجوز‌های مناسب، عدم انجام آزمایش‌های مورد نیاز انتشار، عدم نگهداری سوابق و عدم گزارش به موقع اطلاعات به منطقه هوایی، شامل می‌شود. البته طبق بیانیه منطقه هوایی، تخلفات از آن زمان اصلاح شده و تسلا نیز تابع قوانین است.

    جریمه سنگین تسلا به دلیل نقض قانون
    هر دو طرف توافق کرده بودند که جریمه باید 1 میلیون دلار باشد، اما منبع مطلعی به مرکوری نیوز گفت که تسلا 750 هزار دلار مستقیماً به صندوق عملیاتی منطقه هوایی پرداخت خواهد کرد. تسلا به عنوان بخشی از برنامه حفاظت از سلامت جامعه منطقه، پس از پایان نصب سیستم میکرو شبکه که شامل پنل‌های خورشیدی پشت بام است، 250 هزار دلار اعتبار دریافت خواهد کرد. در بیانیه تسلا آمده است: این برنامه بر بهبود کیفیت هوا و بهداشت عمومی در مناطق تحت تأثیر بیشتر منطقه خلیج متمرکز است. هدف این پروژه کاهش هزینه‌های برق و انتشار آلودگی هوا به صورت محلی در جامعه است.

    البته محل نصب پنل‌ها هنوز مشخص نشده است. تسویه حساب با منطقه کیفیت هوا همچنین تسلا را متعهد می‌کند که یک سیستم مدیریت محیط زیست جامع را پیاده سازی کند، تا اطمینان حاصل شود که شرکت در پیشبرد کامل الزامات زیست محیطی ثابت قدم است.

    تسلا در سال گذشته با مقامات دولتی در فریمونت جنگیده و از شرایط تعطیلی محلی به دلیل همه گیری کرونا سرپیچی کرده است. ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا تهدید کرد که مقر تسلا را به خارج از کالیفرنیا منتقل خواهد کرد، اما در اوایل سال جاری این شرکت مجوز‌های توسعه کارخانه فریمونت خود را ارائه داد، که نشان می‌داد این کار انجام نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو