فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران:

فرمانداران اجازه صدور تردد خودروها را ندارند

عصر خودرو- استاندار تهران با اشاره به اینکه رنگ بندی کرونایی این استان همچنان قرمز است اعلام کرد: سفر بین استانی در ایام تعطیلات عید فطر ممنوع است و به همین منظور فرمانداران اجازه صدور تردد خودروها را ندارند.

فرمانداران اجازه صدور تردد خودروها را ندارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: به لحاظ اینکه روزهای چهارشنبه و شنبه روزهای کاری است و کارمندانی از استان البرز و شهرستان های اطراف به تهران می آیند شاید نتوان سفرهای بین شهری را مدیریت کرد اما سفرهای بین استانی با همکاری عوامل پلیس راهور کنترل می شود و از فرمانداران خواستیم به هیچ شکل ممکن مجوز تردد بین استانی صادر نکنند.

    وی اظهار داشت: بدلیل انجام سفرهای نوروزی شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به این ویروس در کل کشور بودیم و به همین منظور اجازه نمی دهیم در ایام تعطیلات عید فطر نیز آمارها افزایشی باشد.

    استاندار تهران با بیان اینکه آمارهای مبتلایان به کرونا در استان تهران تغییرات چشمگیری نداشته افزود: جهش مبتلایان کرونایی به پایدار  رسیده و تلاش داریم این وضعیت را با کنترل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مدیریت کرد.

    وی با تاکید بر انجام واکسیناسیون سالمندان در استان تهران نیز گفت: آمارها نشان می دهد در این استان 180 هزار نفر بالای 80 سال و 185 هزار نفر بین 75 تا 80 سال داریم که واکسیناسیون این افراد در اولویت است.

    محسنی بندپی خاطرنشان کرد: استان تهران یک میلیون و 700 هزار نفر افراد بالای 60 سال دارد که باید برای واکسیناسیون این افراد تلاش کرد.

    به گفته وی، شهر تهران با جمعیت 9 میلیون نفری در بسیاری از زیرساخت ها از جمله خانه های بهداشت محروم است و شهر این تعداد جمعیت را نمی توان با 22 خانه بهداشت مدیریت کرد.

    استاندار تهران یادآور شد: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و شهرداری، بسیج و دیگر نهادها باید زیرساخت های بهداشتی و درمانی را در شهر تهران افزایش دهیم.

    به گفته وی، در استان تهران 76.3 درصد فوتی‌های کرونایی بالای 60 سال هستند و اولویت واکسیناسیون هم برای همین گروه سنی است.

    استاندار تهران همچنین در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: در وضعیتی قرار داریم که هرگونه ناپرهیزکاری شرایط را به قبل برمی گرداند چرا که هنوز روزانه 1400 تا 1700 بستری روزانه در استان تهران داریم و هنوز رنگبندی ما قرمز است.

    وی اظهار داشت: مدتها است از ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای در اختیار قرار دادن مشخصات افراد بالای 60 سال درخواست یاری کرده ایم، اما همچنان بی نتیجه مانده است.

    محسنی بندپی وی همچنین بر لزوم تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت تاکید کرد و گفت: قطعا ورود نیروهای جدید به بدنه زمان بر خواهد بود به همین منظور درخواست ما با توجه به حجم سختی کار در دانشگاه های علوم پزشکی تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت است و باید تمام نیروهای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور و به ویژه استان تهران بازنشستگی آن ها تمدید شود.

    به گزارش ایرنا، ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران عصر امروز/ دوشنبه در استانداری تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو