فونیکسریمکسبهتام

معاون ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

نوسازی دوربین‌های شهر و ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۱۰ الی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده با اعطاء وام ۹۰ میلیون تومانی در سال جاری خبر داد و گفت: روز شنبه -۲۵ اردیبهشت- دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران افتتاح خواهد شد.

نوسازی دوربین‌های شهر و ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط 10 مترو تهران با تأکید براینکه خط 10 مترو تهران یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو تهران است، افزود: روز شنبه ایستگاه متروی اقدسیه در خط 3 و مرزداران در خط 6 همزمان افتتاح خواهد شد.

    وی با بیان اینکه منطقه 22 در حوزه حمل و نقل مشکلات بسیار جدی دارد و شرایط سختی را می‌گذارند، افزود: همچنین منطقه 4 نیز در این حوزه ضعف‌های بسیاری دارد. ساخت خط 10 متروی تهران می‌تواند نقاط شمالی شهر تهران به طول 43 کیلومتر را بهم متصل کند و 6 منطقه تهران را از مترو برخوردار کند.

    هاشمی در ادامه گفت: همزمان که آغاز عملیات اجرایی خط 10 در دستور کار است، عملیات اجرایی در خط 6 به سمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) انجام می شود که در مدت سه ماه آینده اتمام تونل آن مسیر اتفاق می افتد. قطعه دیگری به جز 14/5 کیلومتر، در منطقه 5 به سمت شرق در دستور کار خواهد بود. همچنین ادامه خط 3 به سمت شمال تهران در دستور کار است که در شش ماه اول 1400 آغاز به کار می‌شود.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه اوراق مشارکت سال‌های 1397 و 1398 با حمایت‌های شهردار تهران و اعضای شورای شهر دریافت شد، افزود: علت تحرک مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل این دو منابع مالی بوده است. دو هزار و 300 میلیارد تومان منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت 1399 است که اقدامات نهایی آن با بانک شهر درحال انجام است. همین روزها قرارداد نهایی خواهد شد. پیمانکاران نگران نباشند چرا که منابع مالی لازم برای این موضوعات ذکر شده، وجود دارد.

    بهره برداری از 9 ایستگاه مترو تنها در یک سال

    هاشمی درباره اقدامات حوزه حمل و نقل در دوره پنجم مدیریت شهری، توضیح داد: طی چهار سال گذشته، حدود 40 کیلومتر از مسیرهای مترو بهره برداری شد و 26 ایستگاه به بهره برداری رسید. سرعت کار در سال‌های 1399 و 1400 بسیار بیشتر شده است. برای نخستین بار در سال گذشته، 9 ایستگاه مترو به بهره برداری رسید که در طول تاریخ سابقه نداشته است. امسال نیز بهره برداری از 14 ایستگاه در دستور کار قراردارد.

    دو فراخوان خرید اتوبوس در هفته آینده منتشر خواهد شد

    وی درباره اقدامات حوزه اتوبوسرانی، بیان کرد: هنوز مصوبه ستاد ملی کرونا منجر به تحویل اتوبوس نشده است. شاید در سال 1400، حدود هزار دستگاه به شهرداری تحویل داده شود که قابل تقدیر است اما شهرداری از محل منابع داخلی خود توانست 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس را در سال گذشته وارد چرخه بهره برداری کند. هفته آینده نیز دو قرارداد در حوزه اتوبوسرانی نهایی خواهد شد که بیش از 100 دستگاه اتوبوس در دو مرحله شش ماهه اول سال به بهره برداری برسد. همچنین دو فراخوان خرید اتوبوس در هفته آینده منتشر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه شرکت مترو و اتوبوسرانی در دوران کرونا بیشترین ضرر را در کشور متحمل شده‌اند، گفت: به طور متوسط در شرایط کرونایی 100 میلیارد تومان درحال ضرردهی هستیم.

    هاشمی در ادامه تأکید کرد: همزمان که در ساخت تونل کار می‌شود، اگر کسری‌های تأمین واگن جبران نشود، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند. درحال حاضر برای متروی تهران هزار و 500 دستگاه واگن نیاز دارد. امید است که دو قرارداد 105 دستگاه واگن زودتر به نتیجه برسد.

    واریز 30 میلیارد تومان از دولت به حساب شهرداری برای اورهال واگن‌ها

    معاون شهردار ضمن اعلام بازسازی 210 دستگاه واگن، بیان کرد: تخصیص این کار از دولت دریافت شد و 30 میلیارد تومان پیش پرداخت دولت به حساب شهرداری وصول شده است.

    وی درباره نوسازی تاکسی‌های فرسوده، گفت: 20 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت شده است تا نوسازی تاکسی‌های فرسوده از محل وجوه اداره شده، با اعطای وام 90 میلیون تومانی انجام شود. تصور می‌شود که امسال 10 هزار تا 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود.

    هاشمی یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری را ورود به حوزه اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه ذکر کرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان توضیح داد: اقدام دیگری  پیرو دستور شهردار تهران برای دوربین‌های شهری درحال پیگیری است. دو فراخوان برای کارت بلیت الکترونیک و دوربین‌های شهر تهران از طریق شرکت کنترل ترافیک دنبال می‌شود. طی سه ماه آینده فراخوان این دو عملیاتی خواهد شد. این پروژه حدود هزار میلیارد تومان برای نوسازی دوربین‌های شهر تهران هزینه دارد که از محل ماده 23 جرائم راهنمایی و رانندگی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو