فونیکسریمکسبهتام

قیمت بلیت اتوبوس برون شهری تا اطلاع ثانوی گران نمی شود

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هیچ برنامه و یا درخواستی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های برون شهری، سواری کرایه و مینی بوس نداشته‌ایم.

قیمت بلیت اتوبوس برون شهری تا اطلاع ثانوی گران نمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش باقر جوان، با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در بخش حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای نداریم، گفت: تا امروز تنها در شورای عالی هماهنگی ترابری دستورالعمل و شیوه نامه تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای کشور تصویب شده است و ما تا اطلاع ثانوی هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداریم.

    او ادامه داد: از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه هرسال، با توجه به آغاز سفر‌های نوروزی و اینکه اتوبوس‌ها به طور معمول یک سر خالی هستند، قیمت بلیت‌ها را چند درصدی افزایش می‌دهیم که امسال هم بلافاصله بعد از اتمام تعطیلات قیمت‌ها به نرخ قبلی بازگشت.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه میزان تعدیل نرخ پایه سالیانه به پیشنهاد کانون‌ها و اتحادیه‌های هر بخش تا سقف نرخ تورم سالیانه بخش حمل‌ونقل اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود، گفت: پس از تعیین نرخ از سوی اتحادیه‌ها یا کانون‌ها، مراتب به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعکس و پس از تأیید سازمان به جهت انطباق با ضوابط، برای اجرا به اتحادیه یا کانون مربوطه ارسال و از سوی آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

    باقر جوان توضیح داد: هدف از این دستورالعمل تشریح سیاست‌های تعیین نرخ بلیت ناوگان عمومی مسافران جاده‌ای است، به طوری که منافع تمامی ذی‌نفعان شامل فعالان و دست‌اندرکاران از جمله شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای، مالکان ناوگان، رانندگان و مسافران را که به عنوان خدمات گیرندگان بخش حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای هستند، در نظر بگیرد.

    او یادآور شد: دامنه کاربرد آن شامل تمامی ناوگان فعال در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافر اعم از اتوبوس، مینی بوس، میدل باس، سواری کرایه و ون که در مسیر‌های داخلی کشور تردد می‌کنند، خواهد بود.

    باقرجوان با بیان اینکه به طور معمول شرکت‌های حمل و نقلی با توجه به افزایش نرخ خدمات با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، افزود: بسیاری از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شرایط و موقعیت را ارزیابی می‌کنند و بهره‌وری در این بخش بسیار با اهمیت‌تر از سایر موارد است.

    او تاکید کرد: با توجه به آنکه میزان سرمایه گذاری و  بازگشت سرمایه‌ها در این حوزه صورت گیرد، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نمایندگی از این بخش همواره درخواست تعدیل قیمت‌ها را مطرح می‌کند، اما در حال حاضر بهره‌وری در اولویت قرار دارد.

    مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی کشور فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل رعایت می‌شود، اما در این شرایط هم بهره‌وری بیشتر از افزایش قیمت بلیت در نظر گرفته می‌شود.

    باقر جوان توضیح داد: هیچ برنامه و یا درخواستی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های برون شهری، سواری کرایه و مینی بوس با وجود آنکه سن این ناوگان هم بالا است، نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو