فونیکسریمکسبهتام

جهان در آستانه خداحافظی با خودروهای با سوخت فسیلی

عصر خودرو- نشریه اسپانیایی با اشاره به روند پایان بخشیدن به تولید خودروهای با سوخت فسیلی نوشت: استراتژی آینده در تعهد به حفاظت از محیط زیست، خودروهای با موتورهای احتراقی را به سمت ناپدید شدن آن‌ها سوق می دهد.

جهان در آستانه خداحافظی با خودروهای با سوخت فسیلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، نشریه اسپانیایی لاوانگواردیا در گزارشی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در حال آماده‌سازی خود برای رویارویی با بزرگترین چالش تاریخ خود در سال‌های آینده است، نوشت: پروتکل‌ها و تدابیر زیست‌محیطی به منظور تضمین کیفیت هوا سبب شده تا در سال‌های آینده شاهد حذف تدریجی وسایل نقلیه مجهز به موتورهای احتراقی باشیم. در این چارچوب، اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی در آخرین مرحله از حیات خود قرار دارند.

    به نوشته این نشریه، از مدت‌ها پیش، تولیدکنندگان خودرو با افزایش دامنه وسایل نقلیه الکتریکی برای تغییری اساسی آماده می‌شوند اما برای در دست گرفتن نبض بازار توسط اتومبیل‌های برقی و خودکار همچنان مسیری طولانی در پیش است.

    اتحادیه اروپا که در ایجاد سیاست‌ها با هدف کاهش گازهای گلخانه ای همواره پیشگام بوده است، سال 2040 میلادی را به عنوان تاریخ ممنوعیت فروش خودورهای با موتور احتراقی تعیین کرده است.

    اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال 2050میلادی انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند که این به معنی کنار گذاشتن زغال سنگ، نفت و گاز، تغییر سریع در سامانه های تولید انرژی (اصطلاحا انرژی سبز)، تولید وسایل نقلیه بدون انتشار گازهای گلخانه ای و بازسازی میلیون ها خانه است.  اقداماتی که مستلزم هزینه کرد و سرمایه گذاری میلیاردها یورویی است.

    براساس برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا تا سال 2030 حداقل 30 میلیون خودرو برقی در اروپا تردد خواهد کرد اما تا سال 2050 تقریبا همه خودروها اعم‌از وانت، اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین برقی و بدون انتشار گازهای آلاینده خواهند شد.

    اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که در نظر دارد تا سال 2030 نسبت به سال 1990، به میزان 23 درصد، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد. به این ترتیب توقف فروش وسایل نقلیه با موتور احتراقی، دیزلی یا بنزینی برای اهداف غیرتجاری، تجهیز پمپ بنزین‌ها و ساختمان‌های با ظرفیت بیش از 20 محل پارک خودرو به ایستگاه‌های شارژ برقی به منظور توسعه موتورهای الکتریکی، از اهداف اسپانیا در این طرح مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است.

    خبرگزاری افه اخیرا در گزارشی نوشت: آلودگی حاصل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی باعث مرگ‌ومیر زودرس سالانه حدود 45 هزار نفر در اسپانیا می‌شود که 30 درصد این آمار در کلان‌شهرهای مادرید و بارسلونا اتفاق می‌افتد.

    شرکت فورد از جمله غول‌های اتومبیل‌سازی جهان است که متعهد شده در راستای پیروی از محدودیت‌های اتحادیه اروپا در انتشار گاز دی اکسید کربن تمام خودروهای خود در اروپا را تا سال 2030 برقی کند. لکسوس نیز از نخستین تولیدکنندگانی بود که به فن‌آوری دیزل پشت کرد و از سال 2013 به تولید خودورهای بنزینی و هیبریدی روی آورد.

    شرکت ایتالیایی مازراتی نیز تا سال 2025 تولید خودروهای هیبریدی را جایگزین گازوئیل خواهد کرد. بنتلی نیز مطابق با سیاست‌های زیست محیطی انگلیس، موتورهای سوخت فسیلی را رها کرده تا برد الکتریکی خود را تا سال 2030 ارائه دهد. همچنین شرکت ایتالیایی آلفا رومئو در سال 2018 از توقف تولید نسخه های سوخت دیزلی از سال 2022 خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو