فونیکسریمکسبهتام

سدان شهری جدید فرداموتورز با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه

«فردا ۵۱۱» را بشناسید

عصر خودرو- شرکت فرداموتورز هفته گذشته از نخستین سدان این شرکت با نشان «فردا» رونمایی کرد. جدیدترین محصول فرداموتورز ۵۱۱ نام دارد و سدانی ۴.۴ متری مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری با حداکثر توان ۱۰۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۵ نیوتون متر است.

«فردا ۵۱۱» را بشناسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فرداموتورز یکی از جدیدترین خودروسازان کشور است که تا کنون سابقه عرضه کراس اوور هایی نظیر SX5 را به بازار دارد و به تازگی سدان فردا511 نیز به سبد محصولات این خودروساز اضافه شده است. فردا 511 با قیمت 429 میلیون تومان در صف خودروهایی همچون جک J4 و ام وی ام 315 قرار می گیرد.

    پیشرانه فردا511، با حجم دقیق 1480 سی سی و کد JL473QF توانایی تولید حداکثر توان 106 اسب بخار روی دور موتور 5500 و حداکثر گشتاور 145 نیوتون متر از دور موتور 3500 تا 4500 را دارد. انتقال قدرت در این سدان شهری جدید از طریق یک گیربکس 5سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT صورت می گیرد که کارایی و بازده به مراتب بهتری نسبت به گیربکس های AT معمولی یا CVT اتوماتیک دارد و از اتلاف انرژی و زمان در تعویض دنده تا حد زیادی جلوگیری می کند. فردا511 تنها خودرو شهری بازار ایران است که از این نوع سیستم انتقال قدرت بهره می برد و این موضوع مزیت بزرگی برای سدان جدید فرداموتورز به حساب می آید. این خودرو همچنین به لطف بهره گیری از چنین قوای محرکه ای در کنار سیستم هوشمند صرفه جویی در مصرف سوخت STT توانایی دستیابی به میانگین مصرف سوخت 6.4 لیتر در صد کیلومتر را دارد که آن را به یکی از کم مصرف ترین خودروهای کنونی بازار ایران بدل می کند.

    فردا511 در بخش تکنولوژی های ایمنی ضمن بهره گیری از دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به آپشن قابل توجه کنترل الکترونیکی پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HHC نیز مجهز شده است. سیستم ایمنی جعبه فرمان در تصادفات، سنسور پارک عقب و ترمز های دیسکی خنک شونده در جلو نیز از دیگر مشخصه های ایمنی این سدان جدید هستند. 511 در زمینه ایمنی به دلیل بهره گیری از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری برتری محسوسی نسبت به جک J4 دارد و همردیف ام وی ام 315 قرار می گیرد.

    با ورود به کابین، مهمترین نکته اختصاص فضای مناسب توجه نشیمن، پا و سر برای سرنشینان عقب و جلو است. سرنشینان عقب مشکلی از نظر فضای پای تعبیه شده تا قد 180سانتیمتر نخواهند داشت و طراحی صندلی ها با روکش با کیفیت پارچه ای قابل توجه است. فضای بار این خودرو با عرض 1360 میلیمتر، ارتفاع 455 میلیمتر و عمق یک متری در مجموع 390 لیتر فضا را در اختیار سرنشینان قرار می دهد که عدد قابل قبولی برای خانواده‌ها نیز به حساب می آید. با ورود به کابین، امکانات متعددی 511 رابه انتخابی ایده آل برای رفت و آمد های شهری و مسافرت های برون شهری بدل می کند؛ سیستم مولتی مدیای این سدان از یک نمایشگر لمسی 7 اینچی بهره می برد که از طریق کلید های روی فرمان قابل کنترل است و دوربین عقب با خطوط راهنمای پارک در آن به نمایش در می آیند. فرمان خودرو از سیستم کمکی برقی بهره می برد و این موضوع حرکت با سرعت های پایین را آسان و در سرعت های بالا ایمن می کند. آینه های جانبی برقی و تاشو هستند و سنسور نور، آپشن اتولایت را فراهم کرده است. همچنین کامپیوتر سفری این خودرو میانگین مصرف سوخت را به راننده گزارش می دهد.

    در نمای ظاهری، فردا511 خودرویی با طراحی سال 2020 است و به نسبت رقبایش در بازار ایران از چهره به روز و جذاب تری بهره می برد. رینگ آلومینیوم اسپرت 15 اینچی، چراغ های LED در عقب و هالوژن در جلو به همراه چراغ رانندگی در روز Day light در کنار جلوپنجره بزرگ، فردا511 را به خودرویی تماشایی با طراحی شاخص بدل کرده که چشم ها را به سمت خود می کشد.

    فرداموتورز پس از رونمایی فروش نقدی این سدان را آغاز کرد و طی کمتر از یک روز ظرفیت فروش نقدی آن به پایان رسید. بر اساس جدیدترنی بخشنامه فرداموتورز، این خودرو هم اکنون با قیمت 429 میلیون تومانی به صورت 120 روزه با 50 درصد پیش پرداخت قابل ثبت نام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو