فونیکسریمکسبهتام

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسید

عصر خودرو- متوسط قیمت داخلی بنزین در آمریکا در این ماه به ۳.۰۴۵ دلار در هر گالن رسیده است یعنی بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته.

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، آمریکایی‌ها از دو روز گذشته با گران‌ترین قیمت بنزین طی 7 سال گذشته رانندگی می‌کنند و کاخ سفید قول داده قیمت سوخت را کنترل کند.

    متوسط قیمت داخلی بنزین در آمریکا در این ماه به 3.045 دلار در هر گالن رسیده است یعنی بالاترین رقم از 2014.

    جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای در روز جمعه گفت:«رئیس جمهور می‌داند قیمت بنزین مشکل بزرگی برای آمریکایی‌ها است. رئیس جمهور بایدن مخالف هرگونه پیشنهادی برای افزایش مالیات بنزین است. به همین دلیل ما قیمت بنزین را کنترل می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که آمریکایی‌ها می‌توانند دوباره به جاده‌ها باز گردند».

    تقاضا برای بنزین در آمریکا با باز شدن بزرگترین اقتصاد دنیا و بازگشت رانندگان پس از یک سال محدودیت و قرنطینه، تقریباً به سطح قبل از بحران کرونا رسیده است.

    طبق گفته پاتریک دی هان، رئیس تحقیقات نفت موسسه گس بادی، متوسط تقاضای بنزین در تابستان سال جاری میلادی به سطح طبیعی می‌رسد و در برخی هفته ها بالاتر از 10 میلیون بشکه در روز خواهد بود. بنابراین هر گونه اختلال در عرضه پالایشگاه‌ها باعث افزایش بیشتر قیمت بنزین خواهد شد.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تقاضای داخلی برای بنزین برای اولین بار از مارس سال گذشته میلادی به بیش از 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    به خاطر کمبود شدید کامیون‌های حمل سوخت و رانندگان برای رساندن بنزین به خرده فروش‌ها، بازگرداندن عرضه بنزین به سطح طبیعی سخت شده است. به علاوه، پلایشگاه‌ها در پایین‌ترین نرخ فصلی خود طی یک دهه گذشته کار می‌کنند که نتیجه کاهش تقاضا طی بحران کرونا بوده است.

    ساکی در بیانیه خود اعلام کرد:«آمریکایی‌ها در حال حاضر پول کمتری برای بنزین نسبت به آنچه به طور متوسط در 15 سال گذشته پرداخت می‌کردند، هزینه می‌کنند. آنها همان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند که در ماه مه 2018 و 2019 می‌دادند».

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو