فونیکسریمکسبهتام

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا خبر داد؛

جریمه بیش از ۷۴ هزار خودرو بخاطر نقض قوانین کرونا

عصر خودرو- - دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای ۷۴هزار و ۴۵۳ نفر از دارندگان وسایط نقلیه که قرنطینه را نقض کرده‌اند، توسط ناجا خبر داد.

جریمه بیش از ۷۴ هزار خودرو بخاطر نقض قوانین کرونا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست روز چهارشنبه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه تا 15 خردادماه گفت: تعداد 2 میلیون 85 هزار مورد نقض قرنطینه (با احتساب موارد تکراری) صورت پذیرفته که معادل 22 درصد از کل مبتلایان به بیماری کرونا هستند.

    وی افزود: لیست اسامی تعداد 208 هزار و 760 نفر مبتلاء به ویروس کرونا که نقض شرایط قرنطینه از سوی آنها تا اواسط اردیبهشت ماه، توسط وزارت بهداشت قطعی شناخته شده است، برای اعمال جریمه به ناجا اعلام شده است.

    دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اعمال جریمه 200 هزار تومانی برای 74 هزار و 453 نفراز ناقضین قرنطینه توسط ناجا، برای دارندگان وسائط نقلیه، از ارجاع نحوه اعمال جریمه مابقی 134 هزار نفر ناقضین قرنطینه که فاقد وسیله نقلیه شخصی هستند، به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی خبر داد.

    دین‌پرست با اشاره به استعلام از 2 میلیون و 273 هزار و 573 نفر از مراجعین به 106 دستگاه اجرایی، از طریق سامانه مدیریت مراجعین گفت: از این تعداد، نتیجه استعلام 2 میلیون و 252 هزار و 145 نفر منفی (معادل 99 درصد) و نتیجه استعلام 21 هزار و 428 نفر (معادل یک درصد) مثبت بوده که از ورود آنها به داخل دستگاه‌های اجرایی ممانعت به عمل آمده است.

    وی عنوان کرد: بیشترین استعلامات انجام شده از طریق سامانه مدیریت مراجعین به ترتیب مربوط به وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بانک ملی هستند.

    دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: استان‌های تهران با بیش از 71 هزار و 282 مورد نقض قرنطینه، اصفهان با 27  هزار و 305مورد و خوزستان با 23 هزار و 186بیشترین موارد نقض قرنطینه و استان‌های ایلام با 1966 مورد، خراسان جنوبی با 2436 مورد و سیستان و بلوچستان با 3185 مورد، کمترین موارد نقض قرنطینه توسط مبتلایان به بیماری کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

    دین‌پرست در مقایسه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا با ناقضین قرنطینه در استان‌های کشور، اعلام کرد: مشخص شد که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 43 درصد، ایلام با 36 درصد و خراسان رضوی، گیلان و بوشهر با 34 درصد، حائز بیشترین درصد نقض قرنطینه و استان‌های قم و خوزستان با 24 درصد و سیستان و بلوچستان، همدان و تهران با 25 درصد، در رتبه کمترین میزان نقض قرنطینه توسط مبتلایان به نسبت بیماران قرار دارند.

    وی همچنین گفت: تعداد 2336 مورد از ناقضین قرنطینه (معادل یک دهم درصد) بیش از 1000 کیلومتر، تعداد 15 هزار و 105 مورد (7 دهم درصد)، بیش از 500 کیلومتر، 150 هزار و 824 نفر(7 درصد) بیش از 100 کیلومتر، تعداد 177 هزار و 88  نفر (معادل 8 درصد) بیش از 50 کیلومتر، تعداد 495هزار و 439  نفر(معادل 24 درصد) بیشتر از 20 کیلومتر و یک میلیون و 244 هزار و 872 نفر، کمتر از 20 کیلومتر، اقدام به نقض قرنطینه و طی مسیر کرده‌اند.

    دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین از کاهش 24 درصدی ترددهای جاده‌ای، در ایام تعطیل نیمه خرداد ماه سال جاری، به نسبت مدت مشابه سال قبل و کاهش 31 درصدی به نسبت مدت مشابه سال 98 خبر داد.

    وی، محورهای تهران – کرج، کرج- قزوین – تهران – ساوه، تهران – قم، جاده چالوس، جاده فیروزکوه و جاده هراز، بعنوان پرترددترین محورهای مواصلاتی در ایام تعطیلات نیمه خرداد توصیف کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو