فونیکسریمکسبهتام

رشد ٣ درصدی تولید تایر خودرو در ٢ ماه نخست امسال

عصر خودرو- طبق آمار تولیدکنندگان تایر از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری بیش از ۴۰ هزار تن تایر انواع خودرو تولید شده که نسبت به آمارهای تولیدی در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشد سه درصدی به لحاظ وزنی و رشد چهار درصدی به لحاظ تعدادی داشته است.

رشد ٣ درصدی تولید تایر خودرو در ٢ ماه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براین اساس طی دو ماه ابتدایی سال جاری 40 هزار و 619 تن معادل سه میلیون و 788 هزار و 117 حلقه تایر انواع خودرو تولید شده که به لحاظ وزنی رشد سه درصدی و به لحاظ تیراژ تولید رشد چهار درصدی نسبت به دو ماه نخست سال گذشته داشته است.

    تولید تایرهای سواری در دو ماهه نخست امسال بیشترین میزان تولید را داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج در وزن و چهار درصد در تعداد حلقه رشد تولید را ثبت کرده است.

    همچنین در این مدت 271 هزار و 931 حلقه تایر وانتی با وزن 4198 تن در کشور تولید شد که به ترتیب افزایش 18 و 16 درصدی تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

    طی مدت مذکور سال جاری مجموع تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز با افزایش چهار درصدی وزنی و دو درصدی از نظر تیراژ نسبت به دوماهه ابتدایی سال 1399 همراه بوده است. 130 هزار و 208 حلقه تایر باری و اتوبوسی معادل 8494 تن تولید شده است.

    در دو ماهه نخست امسال 444 تن تایر کشاورزی سبک، 2874 تن تایر کشاورزی سنگین و 669 تن تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی در کشور تولید شده که هریک نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید کمتری را تجربه کرده است. تولید تایر کشاورزی سبک طی دو ماهه امسال با کاهش 34 درصدی، تایر کشاورزی سنگین با کاهش سه درصدی و تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی با کاهش 35 درصدی نسبت به دو ماه نخست سال گذشته مواجه شده‌اند.  

    طبق آمار، در دو ماه نخست امسال یک میلیون و 200 هزار و 428 حلقه تایر دوچرخه و موتور معادل 474 تن تولید شده که به ترتیب از نظر تعداد 75 درصد و از نظر  وزن 62 درصد رشد داشته است.

    همچنین تولید تیوب نیز رشد با تولید یک میلیون و 946 هزار و 154 حلقه تیوب به وزن 1456 تن، رشد تولید ثبت کرده است و تولید تیوب طی دو ماه نخست سال 1400 نسبت به دو ماه نخست سال 1399 به لحاظ تعداد 9 درصد و به لحاظ وزنی 13 درصد رشد یافته است.

    در نهایت نیز لازم به ذکر است که تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال 417 هزار و 589 حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن 761 تن در کشور تولید شده است که آمار آن نیز مثبت ارزیابی شده است.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو