فونیکسریمکسبهتام

مروری بر مهمترین نظرات خریداران سدان جدید سایپا

شاهین‌سواران در مورد این خودرو چه می گویند؟

عصر خودرو- شاهین، نخستین سدان کلاس C و نخستین محصول سایپا از پلتفرم SP۱۰۰ است که پس از تحقیق و توسعه طی حدود ۳ سال نخستین نمونه های آن در پایان سال ۱۳۹۹ به مشتریان تحویل داده شد. با گذشت حدود ۳ ماه از تردد شاهین در خیابان های کشور، ویدیو هایی از اظهار نظر برخی مالکان این خودرو در کنار اظهار نظرهای متعدد در گروه های شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت

شاهین‌سواران در مورد این خودرو چه می گویند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در اولین اظهار نظر جالب و خواندنی یکی از خریداران این خودرو با نام علی طباطبایی که پیشتر پژو 206 داشته در یکی از گروه های شبکه های مجازی نوشته است که همسرش به سختی پشت فرمان می نشسته اما او با اصرار فراوان، همسرش را مجبور به نشستن و تجربه سواری با شاهین کرده و این سواری آنقدر متفاوت و راحت بوده که دیگر خودرو را به اون پس نمی دهد.

    یکی دیگر از خریداران شاهین با نام کاربری شمس که در فروردین ماه این خودرو را تحویل گرفته و از قضا یک سراتو هم دارد می گوید: بنده از هنگام تحویل تابحال تقریبا دوهزار کیلومتر با خودروی شاهین رانندگی کردم و می توانم بدون هیچ تعصبی بگویم که در مقایسه با بقیه ماشین های هم تراز و هم کلاس خودش بسیار کیفی و ارزنده هست. کیفیت مونتاژ، کیفیت قطعات، کیفیت اتاق و شاسی ، کیفیت گیربکس، شتاب و قدرت موتور ، ظاهر زیبا ، کابین جادار ، آپشن های مناسب و... انصافا باعث شده که درتولیدات داخلی نوعی جهش محسوب بشود.البته طبیعتا چون خودرو جدیدی هست برخی اشکالات در آن پیش بینی نشده که برای همه خودروهای تازه وارد صادق است. ناگفته نماند که من هم اکنون یک سراتوسایپا دارم و میتوانم مقایسه خوبی داشته باشم. ضمنا قبلا هم خودروهای ساندرو ، ال نود، 206 پرشیا و 207 داشتم.
    با توجه به گذشت حداکثر 3 ماه از کارکرد شاهین های موجود در بازار حتی با درنظر گرفتن کارکرد سالیانه 20 هزار کیلومتر شاید به سختی بتوان خودرویی با کارکرد بالای 3600 کیلومتر را پیدا کرد. یکی از خریداران این خودرو با نام کاربری بساکی که تجربه 2500 کیلومتر رانندگی با شاهین را در همه مسیرها داشته می گوید: اکثر مسیرهای حرکتی من کوهستانی ، اتوبانی وحتی جاده خاکی با 4 سرنشین بوده و وسایل زیادی هم به همراه داشتیم. خدا رو شکر سواری خوب و راحتی را تجربه کرده ایم و عمدتا از کولر استفاده می کردم و با این حال خودرو نه داغ کرد و نه مشکلی برای وایر خودرو بوجود آمد و مصرف سوخت میانگینم با وجود کولر حدود 8.5 لیتر در 100 کیلومتر بود.
    عملکرد پرشتاب شاهین در سربالایی ها و مانورها یکی دیگر از نکاتی است که عموم دارندگان این خودرو به آن اشاره می کنند. یک مالک شاهین با نام کاربری آسمان در یکی از گروه های تخصصی این خودرو در فضای مجازی در همین زمینه می گوید : من تجربه رانندگی با این خودرو در جاده را دارم. پرشتاب و رانندگی با آن آسان است و در سربالایی ها کم نمی آورد و در پیچ ها پایداری آن عالی است. مصرف و ترمزش هم خوب است و در کل عملکرد آن به گونه ای است که اگر لوگو سایپا نداشت فکر نمی کردم خودرو داخلی است.
    پالیزدار منوچهری پس از 20 روز و 200 کیلومتر تجربه رانندگی با شاهین می گوید: در کنار شاهین رنو ساندرو دارم. به نسبت رنو ساندرو مصرف سوخت شاهین پایینتر است و با توجه به توربو بودن موتور و گیربکس آن شتاب خوبی دارد و طراحی به روز و ایمنی آن مهمترین فاکتورهای مزیت این خودرو هستند. به نسبت انتخاب هایی که در بازار ایران است این خودرو را پیشنهاد می کنم.
    تاجیک یکی دیگر از خریداران شاهین پس از دو ماه و کارکرد 800 کیلومتر می گوید: قبل از شاهین 405، رانا، 206 و خودروهای متعددی داشتم اما شاهین را چون خودرو جدیدی بود و با اعتماد به سایپا انتخاب کردم. فکر نمی کردم واقعا شاهین را با این سطح بالای امکانات تحویل بدهند. مصرف سوختش حدودا 7 لیتر و شتابش بالا است و در هنگام معکوس کشیدن صدایی نمی آید و هماهنگی گیربکس و موتور خوب است. سیستم مولتی مدیا آن و جنس صندلی خوب است. صددرصد این خودرو را به دیگران پیشنهاد می کنم نسبت به خودروهایی که در این رنج قیمتی قرار دارند.

    بدون شک تمامی توصیفات مالکان این خودرو تازه وارد به صنعت خودرو کشور به تمجید از تمامی بخش ها مربوط نمی شود وبعضا مشکلاتی ذکر می شود که در بسیاری از خودروهای تازه وارد به چشم می خورد. ریپ زدن در موارد معدود و برخی مشکلات برقی در برخی از شاهین های تحویلی به چشم می خورد اما بررسی اکثر نظرات نشان دهنده عمومی نبودن این مشکلات است و البته سایپا نیز همواره در حال رصد این نظرات و مشکلات احتمالی برای ارائه فراخوان و رفع آن در اولین فرصت است. سایپا در راستای رفع تمامی مشکلات احتمالی شاهین، در ابتدای ورود این خودرو به خیابان ها طی یک فراخوان برای مشکل احتمالی برق نسبت به رفع آن در همه خودروهای تحویلی اقدام کرده و از جهت دیگر گارانتی 3 سال یا 60 هزار کیلومتری شاهین عاملی دیگر در جهت افزایش اعتماد مالکین این خودرو به رفع مشکلات احتمالی بدون هیچ هزینه ای است. سایپا در حالی چنین گارانتی را در روزهای پایانی منتهی به موعد تحویل این خودرو به شاهین اختصاصی داد که الزامات قانونی در کشور کمتر از این میزان است و سایپا با این گارانتی نشان داد که از کیفیت شاهین مطمئن است.
    شاهین سدانی خانوادگی است که ضمن بهره گیری از پیشرانه 1.5 لیتری توربو حداکثر توانش به 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به عدد قابل توجه 178 نیوتون متر می رسد و این قدرت از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود.شاهین در زمره مجهزترین خودروهای بازار قرار می گیرد و در این زمینه از امکاناتی نظیر سانروف، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی 7 اینچ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کنترل فشار باد تایرها TPMS بهره می برد. سایپا موفق به پاس کردن آزمایشان ایمنی اروپا با استاندارد ECE برای شاهین شده و ویدیو تست عملکرد کیسه هوای SRS شاهین و تست تصادف جانبی این خودرو برای آگاهی افکار عمومی از توجه ویژه سایپا به ایمنی این خودرو از سوی سایپا به صورت رسمی منتشر شده است. تحویل این خودرو از روزهای پایانی سال 99 آغاز شد و همچنان در سراسر کشور ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار