فونیکسریمکسبهتام

هشدار تعزیرات حکومتی آستارا نسبت به افزایش قاچاق خودروهای گذر موقت

عصر خودرو- رئیس اداره تعزیرات حکومتی و شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز در آستارا بیشترین پرونده‌های قاچاق را مربوط به خودروهای گذر موقت اعلام کرد و نسبت به افزایش این تخلف اقتصادی در این شهرستان مرزی هشدار داد.

هشدار تعزیرات حکومتی آستارا نسبت به افزایش قاچاق خودروهای گذر موقت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سید عیسی محسن پور جابجایی و تغییر در بدنه یا موتور، حک شماره های جعلی بر بدنه و نصب پلاک های جعلی را از تخلفات مشهود در حوزه قاچاق خودروهای گذر موقت اعلام  و مسئولان متولی را در اخذ تضامین واقعی و متناسب و دقت و جدیت بیشتر برای مقابله با تکرار این تخلفات توصیه کرد.

    وی متذکر شد:برخی مالکان خودروهای گذر موقت، قوانین بازدارنده از قاچاق خودرو را با تهیه وکالت نامه کاری دور زده و با همکاری اتباع ایرانی از بازگرداندن وسایل نقلیه خودداری می کنند و در بعضی موارد نیز خودرو اوراق و به مصرف می رسد و به تازگی قاچاق خودروهای سنگین گذر موقت بیشتر از خودروهای سبک شده است.

    محسن پور خاطرنشان کرد: خودروهای گذر موقت از نوع کارنه دوپاساژ ( کشورهای عضو کنوانسیون بین المللی اتومبیلرانی جهانی) با طی فرایندهای آسان گمرکی وارد کشور می شوند و باید در نهایت بعد از حداکثر 6 ماه از یکی از گمرکات کشور خارج شوند و در غیر اینصورت مصداق کالای قاچاق محسوب می شوند.
    رئیس اداره تعزیرات حکومتی و شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز در آستارا تاکید کرد: گمرک در صورت سپری شدن مهلت عبور موقت این قبیل خودروها، علیه صاحبان و مالکان آنها اعلام جرم می کند و پرونده های متشکله جهت رسیدگی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز ادارات تعزیرات حکومتی ارجاع می شود.
    هفته گذشته اداره کل گمرک آستارا از اعلام جرم علیه واردکنندگان 100 دستگاه خودروی گذر موقت به دلیل خودداری از بازگرداندن وسایل نقلیه بعد از سپری شدن مدت تردد موقت خبر داده بود.

    شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک به صورت شبانه روزی در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان دایر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو