فونیکسریمکسبهتام

فراخوانی بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه تسلا در چین

عصر خودرو- تسلا ۲۸۵ هزار اتومبیل را در چین به دلیل مشکل کروز کنترل فراخوان می‌کند.

فراخوانی بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه تسلا در چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تسلا 285 هزار دستگاه مدل 3 و مدل Y را در چین بخاطر مشکلی در کنترل کروز فراخوانی خواهد کرد. این فراخوان عمدتاً حدود 211 هزار دستگاه سدان سری 3 ساخته شده در تسلا در شانگ‌های به علاوه بیش از 35 هزار مدل 3 وارداتی را شامل می‌شود. همچنین 39 هزار کراس اوور سری Y که در چین ساخته شده اند نیز در این فراخوان گنجانده شده اند.

    دارندگان تسلا برای نرم افزارهایشان،  رایگان بروزرسانی دریافت می‌کنند که به نظر می‌رسد فعلاً محدود به چین باشد. روز شنبه، تسلا فراخوانی بیش از 285 هزار اتومبیل در چین را به دلیل نگرانی در مورد ایمنی در مورد سیستم کنترل سرعت کروک سری 3 و Y آغاز کرد.

    اداره امور تنظیم مقررات بازار چین گفت که در برخی از مدل‌ها، هنگام تلاش رانندگان برای تعویض دنده، کروز کنترل روشن می شود که این امر باعث می‌شود خودرو به طور غیرمنتظره‌ای شتاب بگیرد. فراخوان متشکل از 249.855 خودروی سری 3 و Y ساخته شده در کارخانه تسلا در شانگ‌های و همچنین 35665 مدل 3 وارداتی است.

    تسلا با انتشار بیانیه‌ای در مورد حساب رسمی خود در وب سایت وایبو ( یک سایت محبوب رسانه‌های اجتماعی چینی)، از هرگونه مشکلی که ممکن است برای دارندگان خودرو‌ها ایجاد کند عذرخواهی کرده و قول داده است دقیقاً از مقررات ملی پیروی کرده و حفاظت ایمنی را بهبود ببخشد. دارندگان تسلا چینی که تحت تأثیر فراخوان قرار می‌گیرند، یک بروزرسانی نرم افزار رایگان دریافت می‌کنند که می‌توانند یا از طریق غیر حضوری یا به صورت حضوری آن را نصب کنند.

    تسلا طی ماه‌های اخیر با چالش‌های دیگری در چین روبرو شده است. پنج آژانس نظارتی مختلف چینی در مورد کیفیت مدل‌های 3 ساخته شده در کارخانه شانگ‌های تردید‌هایی ایجاد کرده اند و در آوریل پس از اینکه این خودرو را تست کردند، خبار منفی مبنی بر نصب معیوب ترمز منتشر کردند. 

    برخی از این عوامل احتمالاً منجر به فروش ناخوشایند تسلا در ماه آوریل در این کشور شده است، تنها 11.671 خودرو در چین فروخته شده است که از35.478 دستگاه در ماه مارس کاهش چشمگیری داشته است. اگرچه میزان فروش در ماه مه به 21.936 وسیله نقلیه افزایش یافت، اما این میزان در مقایسه با ماه مارس بسیار پایین است.

    فروش خودروهای الکتریکی 177 درصد نسبت به سال گذشته (در مقابل 1 درصد افزایش برای اتومبیل‌های سواری به طور کلی) افزایش یافته است و تولیدکنندگان داخلی خودروهای الکتریکی چینی از جمله Nio و Xpeng ظاهرا توانستند در مقابل خودرو تسلا آمریکایی بیشتر افزایش تولید داشته باشند. این شرکت در ماه آوریل 4 درصد از سهم بازار EV خود را از دست داده است.

    به نظر نمی‌رسد این فراخوان در حال حاضر بر تسلا در ایالات متحده تأثیر بگذارد، حتی اگر 35.655  سری 3 متضرر به چین وارد شده باشد، اگرچه مشخص نیست که کجا ساخته شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو