فونیکسریمکسبهتام

همه آنچه پیش از خرید درباره لکسوس RX۲۰۰T باید بدانید

عصر خودرو- لکسوس RX یک کراس‌اوور سایز متوسط ساخت کمپانی لکسوس است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و هم‌اکنون نسل چهارم آن در بازار حضور دارد. نسل‌های دوم و سوم RX نیز فرصت حضور در بازار ایران را پیدا کرده بودند که اتفاقاً نسل سوم با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

همه آنچه پیش از خرید درباره لکسوس RX۲۰۰T باید بدانید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یک نکته مهم درخصوص محصولات لکسوس قرار گرفتن آنها در بین محصولات لوکس بازار ایران است. البته که لکسوس، لاین لوکس محصولات کمپانی تویوتا را شامل می‌شود، اما در واقع لکسوس در جهان در سطحی پایین‌تر از محصولات لوکسی مانند مک‌لارن یا میباخ قرار می‌گیرد.

    لکسوس را می‌توان رقیبی نه‌چندان قوی برای "بنز" و "ب‌‌‌ام‌و" دانست. اما محدودیت‌های حاکم بر بازار ایران باعث شده تا این برند با قیمت‌هایی نجومی عرضه شود و اتفاقاً خریدار هم داشته باشد. لکسوس در ایران مانند محصولات کمپانی مادرش تویوتا طرفداران زیادی دارد و محصولاتش همواره از بازار خریدوفروش خوبی بهره می‌برند. در این بین کراس‌اوور یا شاسی‌بلندهای این برند جایگاه ویژه‌ای دارند.

    مشخصات فنی

    در بخش فنی لکسوس RX200t از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 2لیتری توربوشارژ با حداکثر توان خروجی 238 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 350 نیوتن‌متر کمک می‌گیرد. نیروی موتور به‌کمک یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترو نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. حاصل همکاری این دو سرعت خودرو را در 9٫5 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن را به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

    سیکل ترکیبی مصرف سوخت در این خودرو 8٫1 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر است. همچنین لازم‌به‌ذکر است که RX200t موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 6 و 5 ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP  شده است.  RX 200t به 3 حالت رانندگی eco، sport و normal مجهز است که هر کدام شرایط ویژه‌ای را هنگام رانندگی فراهم می‌کنند. (اسپرت پلاس در نسخه اف اسپرت وجود دارد. اطلاعات تکمیلی در لکسوس دیوار )

    مزایا

    از مشخصات خاص این خودرو می‌توان به این مورد اشاره کرد که کابین خودرو بسیار بی‌صدا و آرام است. سیستم تعلیق کمترین تکان را به داخل اتاق منتقل می‌کند و هندلینگ فوق‌العاده هیچ‌گونه حرکت گهواره‌ای را به سرنشین منتقل نمی‌کند. ازجمله نکات مثبت دیگر در RX200t می‌توان به نمایش‌گر 12٫3اینچی آن اشاره کرد که باعث می‌شود صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر به‌کاررفته در خودروهای رقیب به‌ چشم نیاید.

    البته این مورد به‌صورت آپشن ارائه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو وجود سیستم Head-up display است که اطلاعات ضروری مانند سرعت لحظه‌ای و دور موتور خودرو را بر روی شیشه جلو به‌گونه‌ای که فقط راننده قادر به دیدن آن است، به‌ نمایش درمی‌آورد. مجهز بودن به سیستم اتوهلد (Auto Hold) که در ترافیک‌های سنگین یا سراشیبی‌ها خیلی کاربردی است و به‌کمک راننده می‌آید و او را از فشردن مکرر پدال ترمز معاف می‌کند.

    این خودرو به پکیج ایمنی لکسوس، یعنی اخطار برخورد از جلو، سنسور جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم هدایت و هشدار خروج از خطوط، رادار نقطه کور، تنظیم اتوماتیک آینه‌های کناری هنگام حرکت به عقب، سیستم هشدار موانع باقابلیت تنظیم فاصله، نوربالای اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر و کروز‌کنترل تطبیقی مجهز است.

    شرایط بازار و قیمت

    برای خودروهایی مانند لکسوس RX200T رقبای چندانی در ایران پیدا نمی‌شود. که اگر هم پیدا شود، آنها هم در رده قیمتی بسیار زیادی جولان می‌دهند. به همین دلیل بررسی  قیمت روز خودرو لکسوس دیوار بسیاری را ناامید خواهد کرد. برای مثال ب‌ام‌و X33 و ولووXC90 را دو رقیب جدی لکسوس RX200T می‌دانند. خودروهایی که هرکدام قیمتی نجومی‌تر را در بازار به نام خود ثبت کرده‌اند. این نرخ‌ها برای خودرویی که تقریباً هیچ خدمات‌پس‌ازفروش تضمین شده‌ای در کشور ما ندارد چندان معقول به نظر نمی‌رسد، اما کیفیت بهتر ساخت و سواری در کنار بازده فنی کم‌نظیر، باعث می‌شود تا خریداران دردسر تعمیرات و تأمین قطعات احتمالی آنها را تقبل کرده اما لذت یک رانندگی خاص را تجربه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم