فونیکسریمکسبهتام

طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از خودروهای برقی

عصر خودرو- اتحادیه اروپا با تعیین ضرب الاجلی برای از رده خارج کردن موتورهای احتراقی و وادار کردن خودروسازان به پرداخت هزینه کربن، طرح کربن زدایی و حرکت به سوی انرژی سبز در اقتصاد این اتحادیه را به پیش می برد.

طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از فرانس تیمرمن معاون رئیس کمیسیون اروپا در سیاست سبز نوشت: خودروهای برقی و تولید خودروهایی که آلایندگی کمتری ایجاد می کنند «در دسترس همه اروپایی ها قرار خواهد گرفت.»

    کمیسیون اروپا مجموعه اقداماتی را در ماه جاری ارائه خواهد داد که هدف از آن تحقق اهداف اتحادیه اروپا در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان 55 درصد در سال 2030 است.

    تیمرمن گفت این اقدام شامل تشدید مقررات مربوط به استاندارد انتشار گاز دی اکسید کربن برای خودروهای جدیدی است که در دهه آینده به فروش می رسد.

    وی از پیشنهاد به خودروسازان برای پرداخت هزینه آلایندگی بر اساس طرح تجاری انتشار گازهای آلاینده در اتحادیه اروپا پرده برداشت.

    این مقام کمیسیون اروپا گفت ما باور نداریم که فقط  اعلام تعیین ضرب الاجل در این زمینه موثر است. بلکه ما به دست اندرکاران صنعت خودروسازی خواهیم گفت که معیارهای دشوارتری را در زمینه انتشار گاز دی اکسید کربن تعیین خواهیم کرد.

    فایننشال تایمز همچنین به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده گفت بروکسل کاهش 100 درصدی در متوسط انتشار گاز دی اکسید کربن در خودروهای جدید تا سال 2035 را هدف قرار داده است و این ضرب الاجل تعیین شده برای خودروهای بنزینی یا گازوئیلی تا سال 2035 است که در این اتحادیه فروخته می شوند.

    شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تولید خودروهای دارای سوخت احتراقی را در اروپا تا سال 2035 متوقف کند.

    استانداردهای آلایندگی خودروها در اتحادیه اروپا ،زمانی که در سال 2018 کاهش 37.5 درصدی دی اکسید کربن برای سال 2030 را هدف قرار داد با مداخله شدید تولید کنندگان خودرو روبرو شد. انتظار می رود این طرح با کاهش 60 درصد انتشار دی اکسید کربن تا سال 2030 و 100 درصد آن در سال 2035 مورد بازنگری قرار گیرد.

    اتحادیه اروپا قصد دارد به اولین منطقه بزرگ جهان که انتشار گاز دی اکسید کربن در آن تا سال 2050 به صفر می رسد، تبدیل شود. بروکسل در 14 ژوئیه (23 تیر) 13 طرح قانونی را پیشنهاد خواهد داد تا این هدف را از نظر قانونی  به واقعیت تبدیل کند. اکثر نمایندگان پارلمان اروپا و 27 کشور عضو این اتحادیه باید این طرح را برای تبدیل شدن به قانون تایید کنند.

    بر اساس گزارش سازمان محیط زیست اروپا، خودروهای برقی حدود 11 درصد از خودروهای جدید در اتحادیه اروپا را در سال 2020 تشکیل می دهند که نسبت به سال قبل از آن  سه برابر شده است.

    بروکسل در حال آماده سازی طرح هایی است که بخش حمل و نقل و مسکن باید بر اساس میزان آلایندگی خود اعتبارات خرید و فروش کربن کسب کنند.

    پیشنهادهایی که برای هزینه کربن مطرح شده است از سوی دولت های فقیرتر این اتحادیه مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا به طور نامتناسبی مشتریان کم درامد و آنهایی نمی توانند خودروهای احتراقی را به برقی تبدیل کنند یا از روش های جایگزین برای حمل و نقل سبز استفاده کنند، جریمه می کند.

    تیمرمن که خود یک سوسیال دموکرات هلندی است گفت هر چند نگرانی هایی درباره تکرار رسوایی جلیقه سبزهای فرانسه در سال 2018 علیه  افزایش مالیات بنزین وجود دارد، انتشار گازهای الاینده در بخش حمل ونقل در سالهای اخیر افزایش یافته است. کشورهای فقیرتر اروپای شرقی هشدار داده اند که اقتصاد مبتنی بر سوخت فسیلی آنها با افزایش کربن زدایی با خطر جریمه شدن مواجه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو