فونیکسریمکسبهتام

محبوب‌ترین نیسان مورانو در بازار ایران

عصر خودرو- نیسان همواره در ایران جذابیت‌های خاص خود را داشته است.

محبوب‌ترین نیسان مورانو در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حضور قدیمی این برند در  ایران و مونتاژ طولانی‌مدت بعضی از محصولات آن در کشور و البته بازده مناسب این محصولات باعث شده تا "نیسان" خودروسازی مورداعتماد و موردقبول در بین عموم مردم و کارشناسان باشد. در این بین باید به اصالت ژاپنی "نیسان" اشاره کرد و توجه خاصی که به خودروهای این کشور در ایران می‌شود. تمامی برندهای ژاپنی اعم از "تویوتا" و "مزدا" تا "نیسان" و "هوندا" در ایران اعتبار بسیارزیادی دارند و در صورت وجود توان خرید در اولویت انتخاب هستند.
    مورانو یکی از همین ژاپنی‌های محبوب است که مهر اعتبار "نیسان" را یدک می‌کشد. مورانو دلیل دیگری برای استقبال فراوان دارد و آن، واردات همواره محدود و درعین‌حال وجود بازار گرم و مناسب است. همین امر باعث شده است که حتی در نمونه‌های قدیمی و با تمامی نواقص و مشکلات مورانو همچنان بازار کارکرده‌های مناسبی را تجربه کند. در ادامه به بررسی یکی از محبوب‌ترین مورانو‌های موجود در بازار ایران یعنی نسخه 2008 می‌پردازیم.

    مشخصات فنی

    تاکنون 3 نسل از مورانو وارد بازار شده است که از نسل اول آن در سال 2002 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک پرده‌برداری شد. نسخه 2008 این خودرو مربوط به نمونه فیس‌لیفت همین نسل است. این فیس‌لیفت در سال 2006 بر نسل اول مورانو اعمال شد که البته تنها تغییرات ظاهری را بر این خودرو تحمیل کرد. مورانو 2008 همچنین آخرین نسخه از این نسل بود و نسل بعدی در سال 2009 وارد بازار شد. نسل اول مورانو موتور 3500 سی‌سی خورجینی 6 سیلندر این خودرو 256 تا 260 اسب‌بخار قدرت دارد که در نمونه‌های دیگر "نیسان" مثل آلتیما و ماکسیما هم مورد استفاده قرار گرفته است.

    این مدل مورانو در حالت استاندارد خودرویی محور جلو است، اما این گزینه می‌تواند با انتخاب خریدار خودروی تمام‌محور شود. این نسل از مورانو یکی از بزرگ‌ترین خودروهایی است که جعبه‌دنده‌ متغیر پیوسته دارد. جعبه‌دنده CVT این خودرو عملکرد بسیار نرمی دارد و بدون ایجاد سروصدا، نیروی خودرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. صدایی که از موتور مورانو به داخل اتاقک وارد می‌شود هم بسیار کم است، ولی وقتی مدت‌طولانی تخته‌گاز رانندگی کنید، ممکن است موتور کمی سروصدا کند.
    بهترین ویژگی نیسان‌مورانو، فرمان‌پذیری آن است. این شاسی‌بلند در مواقعی که ناچارید سریع بپیچید، بسیار کم و نامحسوس کج می‌شود. کیفیت سواری با این خودرو به‌خاطر داشتن سیستم تعلیق استاندارد و تا حدی محکم، بسیار لذت‌بخش است. نکته‌ای که باید حین رانندگی با مورانو در ترافیک‌های پرازدحام در نظر داشت این است که راننده مجبور می‌شود در چنین شرایطی فشار بیشتری بر پدال گاز وارد کند، ولی این نکته از عملکرد مناسب مورانو در این شرایط نمی‌کاهد.

    منبع: تجربه رانندگی با "نیسان‌" مورانو دیوار

    امکانات و ایمنی

    مجموعه کامل کیسه هوا، اتاقک کاملاً فولادی، و طراحی مقاوم بخش جلویی این خودرو امنیت کاملی را برای بخش داخلی مورانو فراهم می‌کند، و درعین‌حال، ترمزهای ای‌بی‌اس، توزیع نیروی ترمز الکترونیک، و ترمز کمکی هم از دیگر جنبه‌های مکانیکی برای امنیت این خودرو به حساب می‌آیند. فیس‌لیفت اعمال شده در سال 2006 مورانو را با چراغ‌ عقب‌ها و راهنمای ال‌ای‌دی، صفحه‌نمایشی با رنگ‌های استاندارد، دوربین پشتیبان، جی‌پی‌اس و روکش‌های چرمی صندلی‌ روانه بازار کرد.

    شرایط بازار و قیمت

    بررسی بازار و قیمت روز خودرو مورانو دیوار ، نشان می‌دهد این خودروی 12ساله همچنان بسیار در ایران محبوب است. سواری بسیار نرم، استهلاک کم، توانایی زیاد فنی حتی پس از گذر عمر و البته طراحی زیبا از عوامل این توجه عمومی به این خودرو هستند. در بازار نمونه‌های 2 دیفرانسیل مورانو 2008 طرف‌داران بیشتری هم دارند.

    اما باید در نظر گرفت که این خودرو واردات چندان گسترده‌ای نداشته و در بخش خدمات‌پس‌ازفروش نیست ضعیف است. بنابراین مشکلات تأمین قطعات و تعمیرات به‌شدت مالک را تهدید می‌کند. نتیجه اینکه اگر به هر دلیلی اصرار به خرید یک مورانو قدیمی دارید، حتما به سلامت تمامی اجزا و قطعاتش توجه ویژه داشته باشید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو