فونیکسریمکسبهتام

شرکت جدید بوگاتی ریمک تاسیس شد

عصر خودرو- همکاری رسمی بوگاتی، ریمک و پورشه در شرکتی جدید به نام بوگاتی ریمک آغاز شد.

شرکت جدید بوگاتی ریمک تاسیس شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است سه شرکت بوگاتی، ریمک و پورشه با یکدیگر همکاری کنند  که این شرکت جدید بوگاتی ریمک نام گذاری شده است، علاوه بر دو برند مشهور سازنده ابرخودروهای مدرن دنیا، پورشه و هیوندای نیز سهم دارند.

    استارت آپ ابرخودروی الکتریکی کرواسی rimac اعلام کرد که بوگاتی را از فولکس واگن تحویل می‌گیرد تا شرکت جدیدی به نام بوگاتی ریمک تشکیل دهد. این خبر ابتدا توسط فایننشال تایمز گزارش شد.

    بوگاتی ریمک توسط ماته ریماک هدایت خواهد شد که این شرکت را در سال 2009 در یک گاراژ به عنوان یک کار یک نفره تأسیس کرد. از آن دوره تاکنون، rimac به یک مارک بسیار مطلوب تبدیل شده است، بسیاری از خودروسازان قدیمی از این شرکت تازه کار برای کمک به ساخت ابرخودرو‌های برقی خود استفاده می‌کنند.

    بر اساس این معامله، ریمک 55 درصد سهام بوگاتی، مارک فرانسوی 112 ساله مشهور به ابرخودرو‌های با قیمت تهاجمی مانند شیرون و ویرون را در اختیار خواهد داشت. مارک vw پورشه صاحب سهام باقیمانده در بوگاتی خواهد بود. (حتی اگر پورشه صاحب برخی سهام در ریمک باشد، اما مالکیت کل آن علاقه‌ای به کنترل بوگاتی نخواهد داشت، شرکت‌ها به ft گفتند.)

    فولکس واگن از سال 1998 مالک بوگاتی است، زمانی که پس از خرید رولزرویس و لامبورگینی، این مارک اسپرت را به قیمت 50 میلیون دلار خریداری کرد. به گفته اولیور بلوم، رئیس پورشه، این یک معامله تمام سهام بود، به این معنی که هیچ پولی برای معامله در کار نیست.

    گروه ریمک صاحب هر دو بوگاتی rimac و rimac technologies خواهد بود. شاخه‌ای از شرکت متمرکز بر توسعه، تولید و عرضه سیستم‌های باتری، پیشرانه‌ها و سایر اجزای ev خواهد بود. طی سال‌های گذشته، ریمک قطعات خودرویی را به پورشه، هیوندای و بوگاتی عرضه کرده است.

    مدیر عامل ریمک می‌گوید: "بوگاتی و ریمک هر دو به عنوان مارک‌های جداگانه متمایز ادامه خواهند یافت و تاسیسات موجود و کانال‌های توزیع را حفظ خواهند کرد. "بوگاتی ریمک" نمایندگی شرکتی است که با پیوستن به منابع و تخصص در زمینه تحقیق و توسعه، تولید و سایر زمینه‌ها، آینده خودرو‌های بوگاتی و ریماک را توسعه خواهد داد. "

    هر دو شرکت دفتر مرکزی خود را حفظ خواهند کرد، اما ریمک قصد دارد در نهایت نیروی کار خود را در محوطه دانشگاه 200 میلیون دلاری در کرواسی ادغام کند که قرار است در سال 2023 افتتاح شود.

    میت ریماک در بیانیه‌ای گفت: این یک لحظه واقعا هیجان انگیز در تاریخ کوتاه و در عین حال سریع در حال گسترش rimac automobili است.

    وی افزود: ما در این مدت زمان کوتاه چیز‌های زیادی را پشت سر گذاشته ایم، اما این فعالیت جدید اوضاع را به سطح کاملی جدید می‌رساند. ما به عنوان یک شرکت خودروسازی و فناوری جوان، چابک و سریع، خود را به عنوان پیشگام صنعت در فناوری‌های الکتریکی تثبیت کرده ایم. "

    ریمک گفت بوگاتی در این دهه یک مدل الکتریکی خواهد داشت، اما همچنان مدل‌های هیبریدی را تا پایان آن دوره تولید می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو