فونیکسریمکسبهتام

دپوی لاستیک به علت نداشتن مشتری

افزایش قیمت لاستیک ۲۴۰ هزار تومانی تریلی به ۸۲۰ هزار تومان!

عصر خودرو- رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: در بازار لاستیک آزاد وجود ندارد زیرا لاستیک با ارز نیمایی به فروش می‌رسد و در حال حاضر لاستیک مشتری ندارد و به علت نداشتن مشتری در انبار‌ها دپو می‌شود.

افزایش قیمت لاستیک ۲۴۰ هزار تومانی تریلی به ۸۲۰ هزار تومان!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، داوود سعادتی‌نژاد درباره وضعیت عرضه و تولید لاستیک و علت آشفتگی و گرانی در این بازار گفت: در خصوص تولید و توزیع لاستیک مشکلی وجود ندارد، خریدوفروش لاستیک قبلاً سامانه‌ای بوده و قیمت آن با ارز دولتی حساب می‌شد ولی به علت اینکه بازار آزاد، تفاوت قیمت داشت مردم اگر نیاز هم نداشتند بیشتر برای خرید مراجعه می‌کردند  تا بتوانند بفروشند و سود کسب کنند.

    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: در تاریخ  1 دی 1399 با افزایش ارز 60 درصدی کارخانه‌ها برای لاستیک مواجهه شدیم. فکر می‌کنند که مواد اولیه لاستیک را با ارز نیمایی  وارد می‌کنیم.

    وی افزود: در بازار لاستیک آزاد وجود ندارد به علت اینکه لاستیک با ارز نیمایی به فروش می‌رسد مثلاً قبلاً لاستیک تریلی 240 هزار تومان بود، ولی هم‌اکنون 820 هزار تومان شده و در همه‌جا فراوان است و با کارت ملی و کارت ماشین می‌توانند خرید کنند، ولی در حال حاضر مشتری ندارد و به علت نداشتن مشتری در انبارها دپو می‌شود.

    سعادتی نزاد بیان کرد: می‌خواهیم مانع زدایی انجام دهیم و یکی از این موانع سامانه فروش است زیرا نمی‌شود تعادل کالایی داشته باشیم به‌عنوان‌مثال شهرستانی که لاستیک مصرف ندارد می‌تواند به تهران که مصرف لاستیک دارد بفروشد و بلعکس  ولی این تبادل در حال حاضر گرفته‌شده، چون سامانه مانع این کار است.

    وی افزود:  با سامانه فروش مخالف نیستیم، زیرا برای شفاف‌سازی بسیار مناسب است، ولی آسان‌سازی شود تا واحد صنفی که با سامانه آشنایی ندارد و حتی کاربری ندارد، چون هزینه‌ای در دست ندارد به کاربر بدهد که  لاستیک را وارد سامانه کند.

    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: حداقل برای خرده‌فروش‌ها آسان‌سازی کنند تا راحت‌تر لاستیک را از عمده‌فروش خریداری کند و خدماتی را انجام دهند تا حداقل سودی را از خدمات کسب کنند. چون لاستیک سودی ندارد و کارخانه‌هایی که تولید می‌کنند و به فروشنده تحویل می‌دهند فروشنده سود حداقلی دو الی سه درصدی دریافت می‌کند درصورتی‌که برای مالیات 6 درصد مالیات پرداخت می‌کند و کسب‌وکار رواج ندارد.

     

    خرید آنلاین انواع لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو