فونیکسریمکسبهتام

آغاز ششمین سال فعالیت بزرگترین سامانه نصب تایر سواری در کشور

استارتاپی که بازار تایر ایران را متحول کرد

عصر خودرو- هایپرتایر نخستین استارتاپ خرید آنلاین لاستیک با امکان بالانس و نصب در محل است.

استارتاپی که بازار تایر ایران را متحول کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در شرایطی که بسیاری از متقاضیان در صف های خرید تایرهای دولتی بودند، هایپرتایر لاستیک های با نرخ دولتی را به صورت آنلاین با امکان نصب در محل عرضه می کرد و در حالی که این روند همچنان از سوی هایپرتایر در جریان است، تایرهای وارداتی نیز با تامین از شرکت های رسمی با امکان ارائه خدمات پس از فروش در دسترس عموم قرار دارد. ایده اولیه هایپرتایر از 13تیرماه 1395 آغاز شد و این استارتاپ امروز بعد از گذشت 5 سال با حدود 20 خودرو سرویس سیار، 2 مرکز خدمات در غرب و شرق تهران و پوشش نیازهای تهران و کرج مشغول فعالیت و برنامه ریزی برای گسترش خدمات به شهرهای جدید است.

    نصب 12 هزار تایر ماهانه :
    ساسان فرقدین؛ مدیرعامل مجموعه هایپرتایر در آغاز ششمین سال فعالیت این مجموعه از عرضه خدمات برای نصب 12 هزار تایر در ماه در سال 1399 خبر داد که این آمار هایپرتایر را به عنوان بزرگترین شبکه عرضه و نصب تایر در کشور بدل می کند. به گفته فرقدین، وب سایت هایپرتایر از ابتدای فعالیت تا کنون 200 هزار عضو فعال دارد و در سال 99، آمار 3.5 میلیون بازدید غیرتکراری از این وب سایت به ثبت رسیده است.

    گسترش فعالیت در شرق تهران و استان البرز
    فرقدین ضمن اعلام خبر آغاز فاز آزمایش میدانی در شهرهای پردیس، رودهن، بومهن، لواسان و دماوند گفت : در تلاش هستیم تا از حدود یک ماه آینده با اتکا به شعبه شرق هایپرتایر پوشش ارائه خدمات به این شهر ها را رسما آغاز کنیم. فرقدین همچنین در زمینه توسعه فعالیت ها در غرب تهران نیز گفت: هم اکنون شهر کرج در برنامه ارائه سرویس های ما قرار دارد اما طی حدود 3 ماه آینده تلاش خواهیم کرد تا کل استان البرز را به محدوده فعالیت های هایپرتایر متصل کنیم. فضای بازار لاستیک در کشور به واسطه شرایط جدید قیمت گذاری در حالت رکود به سر می برد و شاید در این وضعیت توسعه چندان منطقی به نظر نرسد اما هایپرتایر فعالیتش را نه تنها متوقف نکرده بلکه در آینده به دنبال حضور در استان‌های بزرگی مانند گیلان، مازندران، گرگان، اذربایجان شرقی، اصفهان و ... است که هم اکنون درخواست هایی از این شهرها برای اخذ نمایندگی به هایپرتایر ارسال شده است.فرقدین یکی از مهمترین الزامات گسترش فعالیت های هایپرتایر را ثبات در این بازارعنوان می‌کند که به گفته او هم اکنون این شرایط وجود ندارد.

    ظرفیت 320 سرویس نصب تایر در هر روز
    هایپرتایر با اتکا به دو مرکز در شرق و غرب تهران که مجهز به 6 یونیت پیشرفته هستند امکان ارائه 120 سرویس در روز را دارد و حدود 20 کامیونت این مجموعه که به صورت سیار در تهران و کرج اقدام به بالانس و نصب لاستیک می کنند نیز مجموعا می توانند تا 200 سرویس در طول روز ارائه کنند که در مجموع ظرفیت ارائه سرویس هایپرتایر در هر روز را به حداکثر 320 عدد می رساند. مدیرعامل هایپر تایر در همین زمینه از آغاز طرح جدید 5شنبه های طولانی و ارائه خدمات سیار در روزهای تعطیل به عنوان خدمتی جدید از سوی هایپرتایر خبر داد و افزود : به تازگی در روز 5شنبه به صورت تمام وقت سرویس ارائه می کنیم و در روز های تعطیل نیز خودروهای سیار اقدام به بالانس و نصب در محل می کنند تا نیاز مشتریان از هر جهت و در هر زمان برطرف شود.

    قیمت های جذاب هایپرتایر
    فرقدین در زمینه سیاست گذاری هایپرتایر در حوزه قیمت گذاری ایجاد مزیت قیمتی برای مشتریان را مهمترین اصل در این مجموعه عنوان کرد و افزود : ما از ابتدا جزو معدود فروشندگانی بودیم که تایرهای ایرانی را علی رغم جذابیت های فراوان این بازار با نرخ دولتی عرضه کرده ایم و روی این موضوع پافشاری داشته ایم. وی همچنین در زمینه قیمت گذاری تایرهای وارداتی گفت : ما با رصد بازار همواره انتخاب بهترین قیمت ها برای مشتریان در زمینه تایرهای وارداتی را مد نظر داشته ایم و پروموشن های متعددی را روی این محصولات ارائه می کنیم. مدیرعامل هایپرتایر در پاسخ به سوالی در زمینه نحوه رقابت این مجموعه با بازار تایرهای قاچاق گفت : تمامی تایرهای هایپرتایر به صورت رسمی وارد کشور شده اند و خریداران تایرهای قاچاق با قیمت کمتر باید توجه داشته باشند که نحوه نگهداری و رعایت اصول حمل تایر مسائل مهمی است که در تایرهای قاچاق رعایت نمی شود و از آنجایی که این مساله با امنیت خودرو ارتباط مستقیم دارد، مشتریان باید تصمیم درست بگیرند که آیا کمی بهای کمتر برای تایرهای قاچاق ارزش چنین ریسکی را دارد یا خیر.

    فقط برند های خوش سابقه در هایپرتایر عرضه می شوند
    مدیرعامل هایپرتایر در پاسخ به سوالی در زمینه برند لاستیک هایی که در این استارتاپ به مشتریان عرضه می شود گفت : به طور کلی سیاست ما عرضه محصولاتی است که پشتوانه شرکتی معتبر دارند ومشتریانشان را رها نمی‌کنند. وی افزود : تجربه همکاری ما با بیش از 12 برند لاستیک به ما نشان داد که کدام برند ها کمترین مشکلات را دارند و اگر مشکلاتی به وجود آمده به دنبال جبران آن در قبال خدمات پس از فروش برآمده اند. فرقدین تصریح کرد: با اتکا به این تفکر هم اکنون دو برند ایرانی بارز و ایران تایر را در کنار برند های وارداتی مانند تایر مرغوب و اقتصاد تراینگل، میشکلن، سومیتومو، جیتی، نکسن و ... به مشتریان عرضه می کنیم.

    قدم به قدم با هایپرتایر از تیر95 تا کنون
    ساسان فرقدین، موسس و مدیرعامل هایپرتایر در تشریح تقویم فعالیت هایپرتایر از تولد تا کنون اینگونه می گوید : “ در 13تیرماه سال 1395 ایده اولیه این طرح در ذهن من شکل گرفت و از فردای آن روز تمامی دامنه های اینترنتی اخذ شد تا به مراحل بعد قدم بگذاریم. در 26 شهریور 95 با خرید اولین کامیونت خریداری و تجهیزات مد نظر برای بالانس و نصب تایر در محل روی آن نصب شد. حال نوبت آن بود تا ایده سرویس سیار از طریق یک وب سایت در دسترس عموم قرار بگیرد و به همین دلیل طراحی وب سایت کلید خورد و در 11 بهمن 95 نسخه آزمایشی وب سایت هایپرتایر راه اندازی شد. نسخه نهایی وب سایت در 23 بهمن ماه رونمایی و همزمان با آن عملیات میدانی آزمایشی با خودرو آغاز شد. پس از دوره آزمایشی در 21 فروردین 1396، نخستین مشتری واقعی از سایت هایپرتایر سرویس گرفت و یک ماه بعد با بررسی تمامی مشکلات و کاستی ها، طراحی نسل دوم خودروها آغاز شد که از نظر ساختار چابک تر از نسخه اولیه بود و رنگ سازمانی و هویت هایپرتایر به آن افزوده شد. در نهایت نسل دوم خودروها از 16 مرداد 96 وارد فاز آزمایشی شدند و در 15مهرماه از این نسل رونمایی شد. استقبال عمومی از هایپرتایر و شناخت گسترده این استارتاپ از مهرماه 96 اوج گرفت و با حضور در نمایشگاه قطعات خودرو همان سال ارتباط های سازنده ای بین این مجموعه و شرکت های تولید کننده و وارد کننده لاستیک شکل گرفت که تا امروز نیز ادامه دارد.” هایپرتایر امروز با حدود 20 خودرو سرویس سیار و 2 مرکز در شرق و غرب تهران، ضمن عرضه لاستیک با نرخ دولتی و لاستیک های وارداتی با قیمت های شرکتی؛ همچنان در مسیر توسعه قدم بر می دارد. اگر تا کنون تجربه استفاده از خدمات هایپرتایر را نداشته اید با مراجعه به وب سایت این مجموعه به آدرس hypertire.com می‌توانید از خدمات بزرگترین مرکز خدمات تایر در کشور بهره‌‌مند شوید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو