فونیکسریمکسبهتام

سهامداران از مدیر عامل خودروسازی تسلا طلبکار شدند

عصر خودرو- ایلان ماسک پنج سال پیش برای نجات یک شرکت خانوادگی از ورشکستگی از پول تسلا هزینه کرد و حالا سهامداران خواستار بازگشت این پول شده‌اند.

سهامداران از مدیر عامل خودروسازی تسلا طلبکار شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین افراد جهان و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا به خاطر خرید یک شرکت دیگر با پول تسلا که دوباره خانواده خودش آن را بنیانگذاری کرده بود، پایش به دادگاه باز شده است.

    سهامداران تسلا از ایلان ماسک به خاطر خرید این شرکت به نام سولار سیتی، شکایت کرده و گفته‌اند که ماسک 2.6 میلیارد دلار پول شرکت خودروسازی را برای خرید این شرکت هزینه کرده است.

    سهامداران تسلا می‌گویند، شرکت سولار سیتی در آستانه ورشکستگی بود و ماسک توانسته با خرید آن به وسیله پول تسلا هم به خودش سود برساند و هم از نابودی سولار سیتی جلوگیری کند.

    در سال 2016 ماسک 22 درصد سهام سولار سیتی را در اختیار داشت و این شرکت توسط پسرعموهایش تأسیس شده بود. در آن زمان ماسک همزمان با مدیریت تسلا، رئیس هیات مدیره سولار سیتی هم بود. سهامداران خواستار آن هستند که دادگاه برای بازگشت پول تسلا که برای خرید سولار سیتی خرج شده بود حکم دهد.

    از آن طرف ماسک گفته که این معامله عادلانه بوده و توسط سهامداران وقت و هیات مدیره این شرکت مورد تایید قرار گرفته بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم