فونیکسریمکسبهتام

سیگنال جدید افزایش قیمت خودرو

چرا بازار خودرو خلاف دلار و طلا عمل می‌کند؟

عصر خودرو- شش ساعت قطع روزانه برق، تولید قطعات خودرو را کاهش و هزینه خودروسازان را افزایش داده است. فعالان صنعت خودرو این موضوع را در حالی مطرح می‌کنند که سال گذشته با زیان سنگین بیشتر از ۸۵ هزار میلیارد تومان دست و پنجه نرم کرده‌اند.

چرا بازار خودرو خلاف دلار و طلا عمل می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، هفته گذشته در شرایطی افزایش قیمت انواع خودرو و به ویژه پراید خبرساز شد که بازارهای طلا و ارز ریزش داشتند.

    افزایش عجیب قیمت خودرو که برای برخی مدل‌های پراید تا 5 میلیون تومان هم رسید، در شرایط تعطیلی بازارها با مصوبه ستاد کرونا رقم خورد.

    حالا اما خودروسازان سیگنال جدیدی برای افزایش دوباره بهای خودرو به بازار مخابره کرده‌اند. آنها می‌گویند که قطع برق تولید خودرو را کاهش داده و پرهزینه‌تر کرده است.

    به گزارش تسنیم قطعه‌سازان اعلام کرده‌اند که به دلیل 6 ساعت قطع روزانه برق 20 درصد به هزینه تولید اضافه شده و قطعه‌سازان 30 درصد از برنامه تولید عقب ماندند.

    رضا رضایی، تولیدکننده قطعات خودرو به تسنیم گفته است که امسال نه تنها هزینه تولید افزایش قابل توجهی داشته که در صنعت قطعه‌سازی ماشین‌آلات صنایع با برق کار می‌کنند و وقتی مواد اولیه در این دستگاه‌ها وجود دارد و برق به ناگهان قطع می‌شود، مواد به ضایعات تبدیل می‌شود و در شرایط رشد قیمت نهاده‌های تولید، ضرر زیادی روی دست تولیدکننده باقی می‌گذارد که در نهایت افزایش ضایعات، قیمت تمام شده تولید را بالا می‌برد.

    همچنین اینکه باعث افزایش خودروهای ناقص کف کارخانجات خواهد شد.

    بر اساس صورت مالی منتشر شده در بورس، خودروسازان در سال 99 بیشتر از 85 هزار میلیارد تومان زیان انباشته ثبت کرده‌اند و شمار خودروهای سواری تولید شده در این سال هرچند اندکی نسبت به سال 98 افزایش داشته و به حدود 800 هزار دستگاه رسیده است اما این میزان تولید همچنان با تولید سال‌های قبل از تحریم که بیشتر از یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در سال بود فاصله دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو