فونیکسریمکسبهتام

گران‌ترین کوپه‌های بازار ایران

عصر خودرو- در بین کلاس‌بندی خودروها، مدل‌های کوپه شخصیت منحصربه‌فردی داشته‌اند.

گران‌ترین کوپه‌های بازار ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروهایی که خلاف تصور، تنها مخصوص جوانان نبوده‌اند. تاریخ نشان داده‌ است که بسیاری از خودروهای کلاس کوپه از سوی خانواده‌ها نیز استفاده می‌شده‌اند. حتی کوپه‌های سایز کوچک. اکنون در دوران مدرن خودروسازی، محصولات کوپه هنوز هم مشتریان خاص خود را دارند ولی دیگری خبری از آن خودروهای مقرون‌به‌صرفه و ارزان قدیم نیست.

    تعریف یک خودروی Coupe در دنیای خودرو عمدتاً اشاره به محصولات 2 در دارد، اما از ابتدای قرن 21 به این سو علاوه بر ساختار سنتی، یک تعریف مدرن نیز به خودروهای کوپه اضافه شد. حالا دیگر تنها هر محصولی که 2 در داشته باشد الزاماً یک کوپه به حساب نمی‌آید. حالت محدب و به اصطلاح عامیانه فرمت تخم‌مرغی برخی از خودروها نیز به‌عنوان یک خودروی کوپه به حساب می‌آید. مرسدس‌بنز CLS و ب‌ام‌و X6 دو نمونه شاخص از خودروهای 4 دری هستند که بر اساس معیارهای طراحی به آن‌ها کوپه می‌گویند.

    در بازار ایران هم کم و بیش خودروهای کوپه رفت و آمد داشته‌اند. از فولکس‌ قورباغه‌ای و مینی ماینر گرفته تا تویوتا سلیکا و ب‌ام‌و 2002. طی دهه‌ها به لطف واردات خودروهای جدید، سبک و سیاق خودروهای کوپه نیز دستخوش تغییر شد. به طوری که حالا در بین گران‌ترین خودروهای بازار، چندین محصول 2 در هم دیده می‌شوند.

    در ادامه با لیستی از گران‌ترین خودروهای کوپه‌ بازار ایران آشنا می‌شوید که از خرید خودرو bama استخراج شده است.

    مرسدس‌بنز E کلاس کوپه

    مدل: 2016
    قیمت: 3 میلیارد و 500 میلیون تومان
    شاید کمی عجیب به نظر بیاید که یکی از معروف‌ترین نیمه‌لوکس‌های مرسدس‌بنز اکنون به صورت کوپه هم تولید می‌شود. مرسدس‌بنز E350 کوپه تفاوت چندانی با ویرایش سدان خود ندارد. با بررسی اخبار خودرو باما متوجه می‌شوید که هنوز هم روی آن یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر و همان جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک دیده می‌شود. تولید 306 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور بدون توربوشارژر، مهندسی سطح بالای این خودرو را نشان می‌دهد. شتاب صفر تا صد 6.2 ثانیه‌ای و سرعت نهایی 250 کیلومتر برساعتی هم بخشی از عملکرد فنی E350 کوپه روی جاده است.

    آلفارومئو 4C

    مدل: 2016
    قیمت: 5 میلیارد تومان
    حضور آلفارومئو در ایران با دو مدل جولیتا و میتو یک اتفاق شگفت‌انگیز به حساب می‌آمد، ولی تردیدی نیست که ورود ناگهانی سوپراسپرت 4C همه دوست‌داران این برند اصیل ایتالیایی را شگفت‌زده کرد. کوپه افتخارآفرینی که به طرزی باورنکردنی می‌تواند 240 اسب‌بخار قدرت را از همان پیشرانه کوچک 1.75 لیتری‌ توربوشارژش بیرون بکشد. ترکیب گشتاور 350 نیوتن‌متری و جعبه‌دنده 6 سرعته دو کلاچه 4C باعث شده تا شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه‌ای برای این خودرو چندان سخت نباشد. این خودرو برخلاف محصولات آلمانی سرعت نهایی محدود شده ندارد و در صورت قرار گرفتن روی مسیر صاف می‌تواند تا 260 کیلومتر برساعت نیز سرعت بگیرد.

    ب‌ام‌و i8

    مدل: 2015
    قیمت: 7 میلیارد تومان
    باید اعتراف کرد که i8 یکی از خاص‌ترین خودروهای تمام تاریخ و البته از نظر قیمت روز خودرو یکی از گران‌ترین‌هاست. یک اسپرت فضایی که از شانس خوب ما به ایران هم ورود پیدا کرد. ب‌ام‌و فوق یک تجربه استثنایی در دنیای هیبریدی‌ها هم بود. چراکه این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی و یک موتور برقی بود. قدرت ترکیبی i8 عد باورنکردنی 357 اسب‌بخاری را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک آن می‌تواند طی 4.4 ثانیه این خودروی چشم‌نواز را به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. سرعت نهایی ب‌ام‌و i8 روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است، این یعنی تردید نداریم که اسپرت خیره‌کننده آلمان‌ها می‌توانست به عددی بالاتر هم دست پیدا کند.

    پورشه 911 کررا S

    مدل: 2012
    قیمت: 8 میلیارد تومان
    یکی از اساتید ساخت اسپرت‌های 2 در بی‌تردید "پورشه" است. شرکتی که البته محصولات متنوعی از آن وارد کشور ما هم شده است. از کاین و ماکان شاسی‌بلند تا پانامرا و باکستر/کیمن. اما باید اعتراف کنیم که خوش‌شانس بوده‌ایم که مدل رویایی 911 را هم در کشور داشته‌ایم. خودرویی که به طرزی شگفت‌آور می‌تواند 400 اسب‌بخار قدرت را از دل پیشرانه‌ای 3.8 لیتری تخت بیرون بکشد. "پورشه" که علاقه‌ای به رعایت کردن استانداردهای متعارف شرکت‌های آلمانی ندارد، با قدرت می‌گوید سرعت نهایی 911 فوق بیش از 300 کیلومتر برساعت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو