فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۴۵ درصدی تقاضای سفر با اتوبوس

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: منتظر ابلاغ ستاد ملی کرونا در‌باره توقف یا کاهش سفرهای ناوگان به مشهد هستیم و به محض اعلام ستاد کرونا، هر نوع محدودیتی که مد نظر آنها باشد در مورد تردد ناوگان مسافری عمومی جاده‌ای اعمال می‌شود.

کاهش ۴۵ درصدی تقاضای سفر با اتوبوس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس؛ داریوش باقرجوان درباره اعمال محدودیت سفر ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای به مشهد مقدس به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف سفرهای ناوگان مسافر‌ی عمومی جاده‌ای در مسیر مشهد و دیگر مسیرها به دلیل شیوع کرونا نداشته است.

    * منتظر ابلاغیه ستاد کرونا درباره‌ سفرهای مشهد هستیم

    وی با اشاره به اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت مبنی بر شیوع شدید کرونا در کشور به ویژه مشهد مقدس، بیان کرد: منتظر هستیم ستاد ملی کرونا در‌باره توقف یا کاهش سفرهای ناوگان اتوبوسی (و مینی‌بوس و سواری کرایه) به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغیه‌ کند؛ قطعاً به محض اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، هر نوع محدودیتی که مد نظر آنها باشد در مورد ناوگان مسافری عمومی جاده‌ای اعمال خواهد شد.

    * کاهش 45 درصدی تقاضای سفر با ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای نسبت به سال 98

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: در دوران شیوع کرونا تقاضای سفر خصوصاً با ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای کاهش به سزایی داشته است و در این ایام در مقایسه با سال 98 حدود 45 درصد کاهش سفر داریم و تقاضای مسافرت‌ها به شدت کاهش یافته است.

    باقرجوان ادامه داد: کاهش سفرها را در همه مسیرها شاهد هستیم، به ویژه در مسیر منتهی به مشهد مقدس با توجه به شیوع شدید کرونا در این شهر، سفر‌های ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای، کاهش بسزایی داشته است.

    * تردد ناوگان‌ با 50 درصد ظرفیت

    وی اظهار کرد: طبق قوانین و پروتکل‌هایی که از همان ابتدای شیوع کرونا در موضوع سفر با ناوگان مسافری عمومی جاده‌ای ابلاغ شد، کماکان ناوگان با 50 درصد ظرفیت ‌تردد می‌کند و معمولاً در اتوبوس‌ها صندلی‌های کنار راهرو مسافر نمی‌نشیند.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همچنین صدور بلیت ناوگان هم کماکان با استعلام کد ملی از سامانه وزارت بهداشت در راستای مبتلا نبودن متقاضی سفر به بیماری کرونا، انجام می‌شود.

    باقرجوان با اشاره به نظارت دقیق بر استفاده از ماسک توسط راننده‌ها و مسافران، اضافه کرد: همه شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان در سفرهای ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای پابرجا است و اعمال می‌شود، ضمن آنکه بر انجام دقیق آنها توسط شرکت‌ها، نظارت داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو