فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

داخلی سازی ۷۵ درصدی در شروع تولید تارا

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از داخلی سازی ۷۵ درصدی در شروع تولید خودروی تارا خبر داد.

داخلی سازی ۷۵ درصدی در شروع تولید تارا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم نخستین مرحله تحویل خودروی تارا به مشتریان گفت: قرار بود عمق خودکفایی در ابتدای تولید تارا 65 درصد باشد و سپس افزایش یابد، اما اکنون که در ابتدای تولید هستیم با همکاری مجموعه تامین و عوامل ایران خودرو، این داخلی سازی و خودکفایی به 75 درصد رسیده است.

    وی افزود: در اجرای طرح تولید و راه اندازی خطوط خودروی تارا، 5 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این در حالی است که 92 و نیم درصد قرارداد‌ها برای تولید تارا با سازندگان و مجموعه‌های داخلی است و 139 سازنده داخلی در ساخت خودروی تارا همکاری دارند.

    مدیرعامل ایران خودرو گفت: حدود 400 دستگاه خودروی تارا به نمایندگی‌های ایران خودرو تحویل شده که از امروز به مشتریان تحویل می‌شود ضمن اینکه حدود 900 دعوتنامه برای تعهدات تیرماه صادر شده است.

    مقیمی افزود: از مهرماه امسال تحویل تارای اتوماتیک نیز آغاز می‌شود ضمن اینکه بنا داریم در آینده‌ای نزدیک مدل کراس اوور تارا را که از ویژگی‌های بیشتر و برتری برخوردار است عرضه کنیم که گام بلندی به سمت جلو در صنعت خودروسازی است.

    وی ادامه داد: برای طراحی و ساخت خودروی تارا از طراحان سراسر کشور دعوت کردیم و اکنون توانمندی در ساخت این خودرو به مرحله‌ای رسیده که مشتریانی در خارج از کشور نیز دارد، اما اولویت ما ابتدا تامین بازار داخل و سپس صادرات است، زیرا این خودرو با ویژگی‌هایی که دارد مورد اقبال بازار‌های صادراتی خواهد بود.

    مدیرعامل ایران خودرو گفت: در سال 97، زمانی که تحریم‌ها رنگ و بوی جدیدی پیدا کرد، شرکای خارجی صنعت خودرو کشور را ترک کردند به این امید که صنعت خودرو را دچار چالش یا توقف کنند، اما امروز با مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در همه حوزه‌ها صورت گرفته سازندگان داخلی کار را به جایی رساندند که نه تنها متوقف نشدیم بلکه توانستیم رویا‌های گذشته را نیز محقق کنیم که البته در این کار بزرگ شبکه تامین ایران خودرو شامل قطعه‌سازان داخلی هم سهیم بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو