فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا:

ترددهای بین استانی ۴۵ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از کاهش ۴۵ درصدی تردد بین استانی خودروها در ایام محرم امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از مردم به دلیل همکاری با پلیس و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر کرده و امیدواریم هر چه زودتر زنجیره شیوع ویروس کرونا شکسته شود.

ترددهای بین استانی ۴۵ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا؛ سرهنگ احمد شیرانی روز پنجشنبه افزود: گزارش های دریافتی از نقاط مختلف اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها  در استان های قرمز و نارنجی حکایت از همکاری مردم و کاهش ترددها داشته است.

    وی ادامه داد: آمار روزانه ترددها به صورت روزانه بررسی می شود و این آمار مدام در حال تغییر است اما اکنون شاهد کاهش متوسط میزان تردد نسبت به ایام محرم سال گذشته  بودیم، در محورهای اصلی میزان ترددها در آزاده راه تهران - قم، 70،  اصفهان 60 و میانگین محورهای جاده های شمالی کشور از جمله رشت - قزوین، هراز، فیروزکوه و آزاده راه چالوس 67 درصد کاهش داشته است.

    رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: البته در این مدت برخی تخلفات توسط برخی رانندگان که توجهی به رعایت  مقررات راهنمایی و رانندگی نداشته اند، توسط دوربین و عوامل پلیس ثبت شده است اما اصل اجرای این طرح مبنی بر مممنوعیت تردد بین استانی بوده که در صورت تردد در جاده ها و نقاط اجرای طرح به خودروهای غیر مجاز اجازه حرکت داده نشده و نقاط مبدا بازگردانده شده اند.

    سرهنگ شیرانی با بیان اینکه ترددهای بین استانی جزء این طرح نمی شود، گفت: تردد بین استانی در تهران و البرز نیز بلامانع است و همچنان تردد اتوبوس، کامیوان و وانت های حمل بار، کالا و مسافر نیز مجاز است.

    رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا، با یادآوری اینکه ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و 500 هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد، تاکید کرد: اکنون ورود و خروج به 359 شهر قرمز و همچنین شهرهای نارنجی ممنوع است و ورود و خروج به هر یک از این شهرها به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و 500 هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد.

    به گفته وی، ماموران پلیس راهور در 374 مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ترددها جلوگیری می کنند. رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آنها جلوگیری می کند چرا که مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده، شامل منع تردد است.

    به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از تعطیلی 6 روزه همه اصناف،  بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.

    علیرضا رییسی افزود: از ساعت 12 روز یکشنبه 24 مرداد تا جمعه پنجم شهریور منع تردد یا به عبارتی دیگر، ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد. همه مجوزهای صادرشده برای تردد نیز لغو شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو