فونیکسریمکسبهتام

چرا نشستن کودکان زیر ۱۲ سال بر صندلی جلوی خودرو مجاز نیست؟

عصر خودرو- کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد: کودکان زیر ۱۲ سال نباید بر صندلی جلوی خودرو بنشینند چراکه کمربند ایمنی برای نگه داشتن افراد بزرگسال طراحی شده و به هیچ عنوان بازدارندگی مناسبی برای کودکان ندارد.

چرا نشستن کودکان زیر ۱۲ سال بر صندلی جلوی خودرو مجاز نیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ «رابعه جوانبخت» اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل اینکه کودکان سیستم عضلانی ضعیف و شکننده‌تری نسبت به بزرگسالان دارند، زمانی که در صندلی جلو بنشینند، کمربند برای آن‌ها اثری ندارد و با کوچک‌ترین ترمز ناگهانی پرتاب و سر و اندام آنان با متعلقات جلوی خودرو برخورد می‌کند.

    وی افزود: کودکان در چنین مواقعی درکی از خطر ندارند و به دلیل اندام کوچک‌شان واکنش‌ مناسبی نخواهند داشت و از این رو بیشترین میزان آسیب‌ها و صدمات از جمله شکستگی دنده‌ها و جمجمه در این حوادث افزایش می‌یابد.

    این کارشناس راهور فاتب ادامه داد: بسیازی از خودروها دارای سیستم ایربک و سنسور کیسه هوا در جلوی داشبورد هستند که اگر کیسه هوا با یک ترمز ناگهانی باز شود، باعث آسیب به کودک می‌شود، چون این موارد بر اساس جثه و آناتومی بچه طراحی نشده است.

    جوانبخت توصیه کرد: بچه‌ها به هیچ‌وجه ترک‌نشین پشت موتورسیکلت نباشند و در صورت اجبار، سعی شود بچه در جلوی راکب قرار بگیرد که اگر اتفاقی افتاد، راننده بتواند مانع شود.

    وی گفت: بارها شاهد بودیم لباس دختر بچه‌ای به میان پره‌های موتورسیکلت گیر کرده، تعادل پدر به هم خورده و با هم به زمین برخورد کردند و برخورد سر بچه با جدول باعث فوت او شده است.

    جوانبخت ادامه داد: کودکان در بیشتر حوادث با یک تصمیم نادرست والدین دچار قطع نخاع، معلولیت‌ها، قطع شدن عضو و حتی فوت می‌شوند.

    این مقام راهور فاتب بیان داشت: یکی از این تصمیمات نابجایی که با آن مواجه شدیم، خرید موتور سیکلت برای کودک 13 ساله‌ای بود که برابر قوانین و آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی بچه‌های کوچک به هیچ وجه حق استفاده از موتور سیکلت را ندارند و این پدر و مادر بنا بر تقاضای بچه خیلی غیر مسئولانه عمل کرده بودند.

    وی در خصوص مورد مذکور توضیح داد: در اولین مرحله که موتور سیکلت در اختیار کودک قرار گرفت به پارکی رفتند تا اولین تجربه را داشته باشد و چون آموزشی برای این ماجرا ندیده بوده و در سنی نیست که به موقع عکس العملی مناسب را از خود نشان دهد با اولین برخورد در بوستان نمی‌تواند موتور خود را کنترل کرده و با جدول برخورد می‌کند و متاسفانه در همان محل فوت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو