فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

مکمل بنزین چه کاربردی دارد و آیا از آن‌ها باید استفاده کرد؟

عصر خودرو- بسیاری از تعمیرکاران ادعا دارند افزودنی های سوخت باعث بهبود فعالیت خودرو می شود.

مکمل بنزین چه کاربردی دارد و آیا از آن‌ها باید استفاده کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  برای بسیاری از رانندگان پیش آمده، زمانی که در پمپ بنزین هستند مسئول جایگاه تبلیغ مکمل بنزین می کند و اغلب می گویند حتما این مکمل را درون پمپ بنزین خودرو بریزید تا سوخت بهتری داشته باشید، اما آیا واقعا این چنین است؟ در این گزارش قصد داریم به کاربردهای مکمل سوخت بپردازیم و بدانیم آیا واقعا نیاز است تا استفاده کنیم؟

    در قدم اول باید بدانید که تعمیرکاران خودرو معتقد هستند مکمل های سوخت، به عنوان یک معجون جادویی عمل می‌کنند، با این قابلیت که یک موتور خسته را به یک اپراتور صاف تبدیل می‌کنند هر چند بسیاری از آنها تبلیغات بیش از حد می کنند. 

    اصولا  این مکمل های سوخت را برای خودروهایی با موتور‌ بنزینی و دیزلی استفاده می کنند که طیف گسترده‌ای از مزایا را شامل می‌شود به طور مثال بسیاری از انها باعث تمیز نگه داشتن کاربراتور‌ها، انژکتور‌ها و دریچه‌های ورودی می شود و همچنین باعث می شوند اب از سیستم سوخت خارج شود؛ برخی از مکمل ها نیز به نحوی طراحی شده اند که مستقیماً روی مبدل کاتالیزوری و قطعات خروجی تاثیر می گذارند.

    اگر بخواهیم درباره نحوه استفاده از آنها صحبت کنیم، باید بگوییم که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. اصولا دستورالعمل‌ استفاده از مکمل های سوخت روی آنها درج شده است، اما در بیشتر موارد تعمیرکاران وقتی بنزین پر می شود، مایع را به مخزن سوخت اضافه می‌کنند. این ماده همراه با سوخت، از طریق پمپ بنزین، به انژکتور‌ها یا کاربراتور و به محفظه احتراق جریان می‌یابد و هر چه جلو می رود سیستم را رقیق تر می‌کند و سیستم تمیز می‌شود.

    به طور کلی، این افزودنی‌ها بهترین عملکرد را در خودروهای قدیمی دارند که مسافت زیادی پیموده اند و بعید به نظر می‌رسد که در خودروی جدید مزایای زیادی داشته باشد.

    اما این افزودنی ها اگر به درستی استفاده نشود، معایبی نیز دارد، به طور مثال  استفاده از برخی از مکمل ها باعث صدمه و سوختن پمپ بنزین می شود، در صورتی که پمپ بنزین خودروی گارانتی دار، به خاطر استفاده از مکمل بسوزد، گارانتی متقبل هزینه نمی شود و تعویض پمپ به صورت آزاد، حساب می شود.

    شاید این سوالی پیش آید که چطور می توان فهمید پمپ بنزین به دلیل استفاده از مکمل سوخته است؟ جواب این سوال ساده است، زمانی که از مکمل بنزین استفاده می کنید، اگر رنگ تیره داشته باشد، نشان می دهد مکمل ناسالم استفاده کرده اید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو