فونیکسریمکسبهتام

تفاوت تسهیلات بانکی خرید ماشین و وام خودرو ماشینچی

عصر خودرو- اگر شما هم جزء افرادی هستید که فکر می‌کنید خرید خودرو توسط وام تبدیل به یک رؤیا شده است، باید بگوییم که هنوز هم نباید ماشین‌دار شدن به این روش را فراموش کنید.

تفاوت تسهیلات بانکی خرید ماشین و وام خودرو ماشینچی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر به‌تازگی با بحث دریافت وام خودرو از ماشینچی آشنا شده‌اید و هنوز هم نسبت به دریافت تسهیلات از این مجموعه و یا سیستم بانکی مردد هستید، باید بگوییم که پیش از تلاطم قیمتی در بازارخودرو یکی از راه‌های ساده خرید این محصولات، دریافت وام از سیستم بانکی بود. اگرچه این روش درنهایت مبلغ خودرو را نزدیک به دو برابر می‌کرد، ولی به لطف پرداخت اقساطی، شرایط خرید بیشتر نزدیک به وضعیت مشتریان بود؛ اما به‌مرور با افزایش قیمت‌خودرو از سوی خودرو سازان و البته فوران نرخ‌ها در بازار آزاد عملاً وام بانکی ارزش خود را از دست داد.

    با این شرایط بحث خرید خودرو به کمک وام به فراموشی سپرده شد. تا اینکه شرایط دریافت وام خودرو از ماشینچی مطرح شد. شرکتی که حالا یک مسیر تازه برای ماشین‌دار شدن را محقق کرده است.

    شاید در ظاهر کمی عجیب به نظر برسد، ولی ماشینچی تنها شرکت کارشناسی خودرو است در کنار شرایط معامله امن و اعطای وام، کلیه خدمات خود را نیز زیر پوشش بیمه ایران قرار داده است.

    دریافت وام خودرو از بانک چگونه است؟

    حداکثر سقف دریافت وام خودرو جهت خرید کالای مصرفی بادوام و یا خرید خودرو به هر متقاضی معادل 80 درصد مبلغ پیش‌فاکتور برابر آخرین ضوابط جاری بانک و تا سقف 15 میلیون تومان خواهد بود. وام خرید خودرو به حساب شرکت خودروساز و یا از طریق صدور چک‌بانکی در وجه شرکت مذکور پرداخت می‌شود.

    اما نکته مهم در مورد تسهیلات خرید خودرو که توسط بانک‌های ایرانی پرداخت می‌شود، این است که صرفاً برای خرید خودروهای ایرانی این وام پرداخت می‌شود. این یعنی اگر قصد خرید خودروی خارجی دارید، نباید روی وام خودرو بانک‌ها حساب کنید.

    دست‌آخر آنچه مهم است، پرداخت مبلغ وام در وجه شرکت‌های خودروساز است. این یعنی وقتی 15 میلیون تومان وام دریافت می‌شود، این مبلغ به‌هیچ‌وجه به حساب مشتری واریز نخواهد و چکی در وجه و نام گروه خودروساز صادر می‌شود.

    شرایط دریافت وام خودرو از سیستم بانکی

    اخذ تسهیلات خرید خودرو از بانک‌های عامل شامل مراحل زیر است:

    1. افتتاح حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه نزد شعبه مبلغ تسهیلاتتا سقف (15 میلیون تومان) که می‌بایست متناسب با درآمد متقاضی باشد.
       
    2. سن متقاضی حداقل 18 سال تمام باشد.
       
    3. نوع عقد، فروش اقساطی و مدت بازپرداخت آن حداکثر 5 سال و به اقساط مساوی ماهیانه (60 قسط) است.
       
    4. نرخ سود طبق تعرفه بانک در عقود مبادله‌ای است.

    مدارک موردنیاز برای دریافت وام خودرو از سیستم بانکی

    برای دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها باید این مدارک را داشته باشید:

    1. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی و صفحه اول ضامن/ضامنین
       
    2. اصل و کپی کارت ملی متقاضی و ضامن/ضامنین
       
    3. گواهی اشتغال بکار یا فیش حقوقی متقاضی با ذکر میزان حقوق
       
    4. معرفی ضامن / ضامنین معتبر و موردقبول بانک
       
    5. اصل و کپی فیش حقوقی یا مستندات شغلی ضامن/ضامنین
       
    6. یک قطعه عکس متقاضی
       
    7. پیش‌فاکتور خرید خودرو از یکی از نمایندگی‌های مجاز تولید داخل
       
    8. سه عدد تمبر مالیاتی
       
    9. اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت و بیمه‌نامه خودرو

    وام خودرو ماشینچی؛ ساده، سریع و عملیاتی

    برگ برنده ماشینچی مدت‌زمان بسیار کوتاه اعطای وام برای متقاضیانش است. پس از تکمیل مدارک و انتخاب خودرو و بعد از مراجعه حضوری متقاضی، چک وام خودرو در کمتر از 48 ساعت به نام فروشنده خودرو برای تسویه‌حساب نقدی صادر خواهد شد. کل فرایند درخواست وام خودرو به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و نتیجه از طریق پنل کاربری به اطلاع درخواست‌کننده می‌رسد.

    مدارک موردنیاز وام خودرو ماشینچی

    اخذ وام خرید خودرو از ماشینچی نیازمند این مدارک از سوی متقاضی است.

    1. تصویر اصل کارت ملی و یا رسید تعویض آن جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده
       
    2. تصویر تمامی صفحات اصل شناسنامه جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده
       
    3. تصویر اصل آخرین گردش سه‌ماهه حساب بانکی مهرشده در بانک، جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده
       
    4. تصویر اصل سند ملک یا اجاره‌نامه معتبر دارای کد ره‌گیری
       
    5. تصویر گواهی آنلاین ثبت‌نام در سامانه ثنا (سامانه ابلاغ قضایی)
       
    6. ارائه چک اقساط و ضمانت توسط متقاضی و ضامن به‌صورت حضوری.

    در صورت ارائه چک شخص ثالث، تمامی مدارک فوق برای آن شخص نیز الزامی خواهد بود.

    مراحل دریافت وام خودرو ماشینچی

    دریافت وام خرید خودرو از ماشینچی طی مراحل زیر انجام می‌شود.

    1. اعتبارسنجی اولیه به‌صورت آنلاین و تنها با ورود شماره موبایل و کد ملی جهت بررسی و احراز صلاحیت وام‌گیرنده و ضامن انجام می‌شود. برای وام زیر 100 میلیون تومان نیاز به معرفی ضامن نیست. شماره موبایل متقاضی با کد ملی باید مطابقت داشته باشند.

    2. بارگذاری تصویر مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه، مدرک احراز سکونت، ثبت‌نام سامانه ثنا، آخرین گردش سه‌ماهه حساب بانکی. (ارائه اصل مدارک بارگذاری شده در مرحله آخر و مراجعه حضوری)

    3. پس از تأیید مدارک توسط کارشناسان ماشینچی به‌منظور معامله امن خودرو و بررسی وضعیت اعتباری متقاضی، میزان وام مجاز دریافتی خرید خودرو محاسبه می‌شود و در پروفایل کاربری ماشینچی به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

    4. انتخاب خودرو براساس میزان وام تعلق گرفته توسط متقاضی؛ خودروی انتخابی باید در مدت 10 روز و از میان خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل با کارکرد زیر 100 هزار کیلومتر و تولید سال 93 به بعد باشد. خودروی معرفی‌شده توسط متقاضی به‌منظور اطمینان از صحت حقوقی و سلامت فنی در ماشینچی در مدت‌زمان 150 دقیقه به‌صورت حضوری و توسط کارشناس خودرو در محل بررسی می‌شود و در صورت تأیید کارشناسان، آماده خرید خواهد بود.

    5. کلیه مدارک خودرو به نام خریدار صادر خواهد شد. خودروی کارشناسی شده پس از تأیید توسط کارشناسان، تعویض پلاک شده و هم‌زمان با تنظیم سند رسمی با فروشنده تسویه‌حساب نقدی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط