فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران مطرح کرد؛

مردودی ۳۱ درصد خودرو‌های مراجعه اولی به مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- مقدم گفت: ۳۱ درصد از خودرو‌ها از ابتدای سال تا به امروز به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده اند.

مردودی ۳۱ درصد خودرو‌های مراجعه اولی به مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقدم مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: از آغاز سال 1400 تا آخر مرداد ماه، 523 هزار دستگاه خودروی یونیک  برای اولین بار به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده اند، از این تعداد 498 هزار دستگاه موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند که 106 هزار خودرو معاینه فنی برتر دریافت کردند.

    وی ادامه داد:حدود 25 هزار دستگاه اصلا نتوانستند گواهی معاینه فنی اخذ کنند و 31 درصد خودرو‌ها مجددا باید به مراکز معاینه فنی مراجعه و رفع ایراد کنند. به دلایل مختلف مانند گران شدن خدمات و قطعات خودرو  آمار مردودی خودرو ها در معاینه فنی افزایش پیدا کرده است.

    مقدم ادامه داد:همگان می‌دانند که هرچه قدر سرویس نگهداری خودرو را بهتر انجام دهند، میزان خرابی خودرو پایین‌تر می‌آید. با توجه به این که قطعات خودرو و خدمات روز به روز افزایش قیمت پیدا می‌کند، شرایط سرویس نگهداری هم کمی دشوار شده است و متاسفانه سالانه شهروندان برای دریافت خدمات معاینه فنی که مراجعه می‌کنند، متوجه می‌شوند خیلی از قطعات خودرویشان از کار افتاده است و میزان خراب شدن این قطعات هم به دلیل این است که اقدامات اولیه به موقع انجام نمی‌شود.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تقریبا 9 تست مکانیزه داریم؛ که در این نوع با اهمیت‌ترین آن‌ها تست آلایندگی است؛ که متاسفانه هنوز 14 درصد خودرو‌ها از علت آلایندگی مردود می‌شوند و 11 درصد خودر‌وهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند از ترمز مردود می‌شوند. همگان می‌دانند که نقص ترمز در بروز تصادفات ایفای نقش می‌کند.

    مقدم اظهار کرد: با توجه به این که آمار مردودی خودرو‌ها در مراجعات اول مقداری زیادتر از سال‌های قبل شده است، افراد سرویس‌های دوره ای را حتما برای قطعات موتور و مواردی که برای ایمنی خودروهایشان مانند ترمز و متعلقات جلوبندی است،انجام دهند.

    مقدم تاکید کرد: توصیه می‌کنیم که افراد به مراکز تعمیرگاهی مجازی که برای خودروی خاص است، مراجعه کنند. معاینه فنی فقط ایراد خودرو را شناسایی می‌کند و تعمیرات به عهده گروه دیگر است.

    وی درباره این که خودرو‌های مردودی در مراکز معاینه فنی الزاما به تعمیرگاه‌های مستقر در مراکز معرفی می‌شوند گفت: قطعا پاسخ منفی است. در همه‌ی مراکز معاینه فنی در چند جا بنر‌هایی نصب کرده ایم و اعلام کرده ایم که مراجعه به این تعمیرگاه‌ها صد در صد اختیاری است و الزامی وجود ندارد. این تعمیرگاه که متعلق به بخش خصوصی است صرفا برای انجام خدمات جزئی در مراکز معاینه فنی تهویه شده است که سرعت کار بالا رود. هر خودرویی که مردود شود 14 روز فرصت دارد که رفع نقص انجام دهد و در این 14 روز به هر تعمیرگاهی که اطمینان دارد مراجعه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو