فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک نیاز کشور را تامین می‌کند

عصر خودرو- نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه بخشی از تولید، نیز مازاد بوده و می‌توان برای صادرات نیز برنامه‌ریزی کرد.

ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک نیاز کشور را تامین می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، ابتدای شهریور ماه بود که سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر خبر از افزایش 15 درصدی قیمت تایر داد، خبری که رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تایر نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی کرد. هرچند سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر دلیل این گرانی را افزایش قیمت مواد اولیه تولید مطرح کرد اما زمانی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده از این انجمن درخواست کرد که اسناد و مدارک مرتبط با چرایی افزایش قیمت را به این سازمان ارائه کند، انجمن تایر از تصمیم خود مبنی بر افزایش 15 درصدی قیمت تایر منصرف شد.

    انتشار اخبار ضد و نقیض درباره قیمت لاستیک در روزهای گذشته، موجب التهاب و سردرگمی فعالان این بازار و در نتیجه زیان مصرف‌کننده نهایی به دلیل گرانی ناشی از نابسامانی بازار شده است.

    سیدجواد حسینی کیا در این باره می‌گوید متاسفانه به دلیل عدم نظارت دقیق دستگاه‌های ناظر، با اظهارنظر افراد غیر مسئول در عرصه قیمت‌گذاری، بازار به سرعت ملتهب می‌شود حال آنکه اگر دستگاه‌های نظارتی به درستی به مسئولیت و وظیفه خود عمل کنند، هیچ فردی نمی‌تواند با این اظهار نظرها زمینه گرانی را فراهم کند.

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی درباره ادعای سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر مبنی بر افزایش هزینه‌های تولید و ضرورت گران کردن لاستیک، افزود: در شرایطی که هزینه انرژی مورد استفاده تولیدکنندگان، حقوق کارگران، مالیات پرداختی، بیمه و... ریالی است و تنها بخشی از مواد اولیه تولید ارزبری دارد، افزایش قیمت با بهانه رشد نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها پذیرفتنی نبوده و به مثابه سوءاستفاده است.

    بازار لاستیک در رکود است

    وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در حوزه نظارت و تنظیم بازار تلاش ویژه‌ای انجام دهد تا هیچ فردی فرصت سوءاستفاده از شرایط را نداشته باشد و در صورت بروز تخلف با جدیت با متخلفان برخورد شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه بخشی از تولید، نیز مازاد بوده و می‌توان برای صادرات نیز برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: در شرایطی که برخی از فروشندگان تایر، از رکود در بازار گلایه‌مند هستند، خبرهایی که منجر به گرانی لاستیک می‌شود نه تنها به نفع تولیدکننده و فروشنده نیست بلکه تعداد اندک مشتری موجود در بازار را نیز از خرید منصرف کرده و اثر منفی بر بازار خواهد داشت.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو