فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا خبر داد:

خودرو های حامل خانواده در جاده ها توقیف نمی شوند

امن ترین راه استعلام خلافی خودرو

عصر خودرو- معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت:خودروهای حامل خانواده در جاده‌ها توقیف و به پارکینگ منتقل نمی‌شوند.

خودرو های حامل خانواده در جاده ها توقیف نمی شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در مورد قانون توقیف خودرو های با جریمه 1 میلیونی گفت : در گذشته اگر میزان جرایم پرداخت نشده یک وسیله نقلیه بالای 1 میلیون تومان بود، پلیس موظف به توقیف این وسیله نقلیه می شد، اما در تصمیم جدید پلیس و با توجه به افزایش جرایم موجود خودرو ها، در صورت رسیدن جرایم یک خودرو به مرز 3 میلیون تومان پلیس موظف است خودرو مذکور را توقیف کند.

    وی گفت:در طرح ابلاغ شده توسط سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا توقیف خودرو های حامل خانواده در جاده ها تحت هر شرایطی ممنوع است و پلیس اجازه منتقل کردن این خودرو ها را به پارکینگ ندارد

    سرهنگ جهانی بیان کرد:برای مالکین خودروهای دارای جریمه بالای 3 میلیون تومان پیامک ارسال می شود، مگر اینکه شماره ثبت شده در سامانه پلیس تغییر کرده یا مالک خودرو عوض شده باشد، برای مثال برخی پس از خرید و فروش وسیله نقلیه خود اقدام به تغییر شماره تماس در سامانه پلیس نمی کنند ، مانند کسانی که وکالتی خرید یا فروش می کنند .

    وی ادامه داد:تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و حرکات مارپیچ جزو خط قرمز های پلیس است و با وجود تمامی تخفیف ها به هیچ عنوان پلیس از موضع خود در برابر این تخلفات کوتاه نمی آید .

    سرهنگ جهانی گفت : این نکته را باید اضافه کنم خودرو های حامل خانواده در صورت تخلفات حادثه ساز مانند سرعت ، سبقت و حرکات مارپیچ توقیف خواهند شد و مورد عفو پلیس قرار نخواهند گرفت و در صورت صلاح دید پلیس به پارکینگ منتقل میشوند ، توقیف نکردن خودرو های حامل خانواده شامل جریمه بالای 3 میلیون تومان است و ممکن است راننده مذکور هیچ خلافی نداشته و با استعلام پلیس میزان جریمه اش مشخص شود .

    سرهنگ جهانی گفت:بهترین و امن ترین راه استعلام تخلفات و مشاهده نمرات منفی گواهینامه و همچنین پرداخت آن سایت راهور 120 ( rahvar120.ir ) است.

    معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهور ناجا گفت : پلیس راهور در زمینه هوشمند سازی یک گام جلوتر از سایر قسمتهای پلیس است، تمام تلاش خود را در ارائه خدمات هوشمند به مردم می کند، اکنون در تهران 2 مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک میثم و خاوران به صورت اینترنتی ارائه خدمات می کنند، خریدار و فروشنده می توانند به راحتی با 1 بار مراجعه به دفاتر پلیس + 10 احراز هویت کنند و با دریافت کد، رمز عبور و نام کاربری در گوشی همراه خود از تمامی خدمات نرم افزار پلیس من مانند شماره گذاری یا گذرنامه استفاده کنند .

    وی افزود : اکنون خط های شماره گذاری اینترنتی پلیس از مراجعه حضوری کمتر است و پیشنهاد ما این است با توجه به شرایط کرونایی مردم از خدمات اینترنتی تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو بدون پیاده شدن از وسیله نقلیه خود استفاده کنند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو