فونیکسریمکسبهتام

مدل لوکس آئودی

عصر خودرو- در آستانه برگزاری نمایشگاه مونیخ، آئودی از کانسپتی رونمایی کرده که قرار است مبنای ساخت نسل بعدی مدل A۸، لوکس‌ترین مدل کارخانه باشد که در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.

مدل لوکس آئودی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایران جیب، کانسپت گرند‌ اسفیر (Grandspere)، الکتریکی و کاملا خودران است. ماشین هم‌اندازه مدل A8 است اما ظاهرش اسپرت‌تر شده است. چراغ‌های جلو باریک است و با نقطه تاریکی در وسط، به چشم گربه شبیه است.

    ماشین با نزدیک شدن سرنشینان آنها را تشخیص می‌دهد. درها به طور خودکار باز می‌شود و موقعیت صندلی، میزان دمای هوا و تقویم کارهای روزانه برای هر سرنشین تنظیم می‌شود. به جای نمایشگر معمولی، گرند اسفیر اطلاعات را با پروژکتور روی صفحه‌ای چوبی که سراسر جلوی ماشین را گرفته نمایش می‌دهد.

    بسیاری از بخش‌های ماشین با نگاه راننده و حرکت دستش کنترل می‌شود. فرمان در داخل داشبورد پنهان است و اگر راننده بخواهد با اشاره دست بیرون می‌آید. در حالت خودران، راننده و سرنشین می‌‌توانند صندلی‌‌ها را تا شصت درجه بخوابانند و دراز بکشند.

    آئودی با ساخت سه کانسپت قصد دارد تصوری از مدل‌های الکتریکی و خودرانش در آینده را نمایش دهد. کانسپت اول به نام اسکای‌ اسفیر ماشینی اسپرت بود که ماه گذشته رونمایی شد. سومین کانسپت به نام "اربن اسفیر" (urbansphere) یک ماشین شهری است و در سال 2022 نمایش داده خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط