فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

طرح آزادسازی واردات خودرو فردا در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه درحال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، گفت: در صورت تصویب این طرح مدیریت تقاضا و عرضه در بازار انجام و واردات خودرو نیز منطقی شده و فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم خواهد شد.

طرح آزادسازی واردات خودرو فردا در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، حجت الله فیروزی در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو که قرار است فردا در صحن علنی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد، گفت: در دوره گذشته مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو مطرح شد اما شورای نگهبان به ماده 4 آن ایراداتی را وارد و این ماده را مغایر با اقتصاد مقاومتی و اصل 110 قانون اساسی دانست به همین دلیل این ماده به کمیسیون برگشت پیدا کرد تا مورد اصلاح قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع ماده 4 را مورد اصلاح قرار داده است و امیدواریم در جلسه فردای صحن علنی مجلس این موضوع به تصویب نمایندگان برسد.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص جزئیات اصلاحی ماده 4 طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: ماده 4 دارای 4 تبصره است به نحوی که براساس ان هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دونیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودرو بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ب و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره ویا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید.

    فیروزی افزود: در تبصره یک این ماده آمده است نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی برای دولت ایجاد شود همچنین سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود.

    وی ادامه داد: در تبصره سه آمده است منحصر کردن داشتن نمایندگی یا ارائه خدمات پس از فروش، صرفا از خودروسازان خارجی ممنوع است، سایر مقررات مربوطه توسط وزارت صنعت تامین می شود همچنین واردات مجدد اقلام ممنوع و در حکم کالای قاچاق است.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه درحال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح مدیریت تقاضا و عرضه در بازارا نجام خواهد شد علاوه براین واردات خودرو نیز منطقی شده و فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو