فونیکسریمکسبهتام

بررسی توانمندی های سرو صنعت سپاهان در زمینه تولید و رنگ‌آمیزی قطعات پلیمری

توسعه بدون توقف تولید قطعات پلیمری انواع خودرو

عصر خودرو-این روزها بخش عمده قطعات خودرو از مواد پلیمری تولید می‌شود و روند رو به گسترش این قطعات و جایگزینی بسیاری از قطعات فلزی با مواد پلیمری در حال گسترش روزافزون است. اهمیت گسترش این تکنولوژی و توسعه آن در صنعت خودرو ایران در سال ۱۳۸۲ موجب شکل گیری و آغاز حرکت بزرگ شرکت "سرو صنعت سپاهان" در سایت شماره یک اصفهان شد که در نهایت امروز موجب دستیابی این واحد عظیم تولیدی به سه سایت تولیدی در اصفهان و تهران و تولید همزمان قطعات پلیمری، کامپوزیتی و فلزی بدنه شده است.

توسعه بدون توقف تولید قطعات پلیمری انواع خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» واحد تزریق پلاستیک و تولید قطعات پلیمری خودرو در گروه بزرگ "سرو صنعت سپاهان" را می توان موتور محرک روحیه پرشور این مجموعه دانست که مقدمه ای برای توسعه فعالیت ها در حوزه قطعات کامپوزیتی و فلزی بدنه خودرو شده است و این مجموعه پویا به واسطه این شروع قدرتمند و برنامه‌های گسترش فراوان هم اکنون یکی از بنام‌ترین و مهمترین قطعه‌سازان صنعت خودرو ایران به حساب می آید.

سرو صنعت سپاهان با نگاهی آینده نگر و درک اهمیت توسعه قطعات پلیمری در صنعت خودروسازی، نخستین واحد تزریق پلاستیک(پلیمری) را در سال 1382 در سایت شماره یک این مجموعه واقع در اصفهان به بهره برداری رساند.
این واحد بزرگ در مجموعه سرو صنعت سپاهان از به روزترین و خاص ترین تکنولوژی ها و ماشین آلات بهره می برد که از آن جمله می توان به ماشین‌های تزریق پلاستیک در تناژ های کاری 138 تا 2700 تن اشاره کرد که تولید انواع سپر برای حدود 20 محصول صنعت خودرو ایران را امکان پذیر می کند. از جمله خودروهایی که سپر و متعلقات آن در این خط توانمند از مجموعه سرو صنعت سپاهان به تولید می رسد می توان به پژو 405 ، 206، 207، پارس، سمند lx، سمند EFP، دنا، دنا+، رانا، پراید صبا، 111، 131 ،132 ،تیبا،تیبا2 و رنو ال90 اشاره کرد.
توسعه برنامه های مدون سرو صنعت سپاهان در حوزه تولید قطعات پلیمری، موجب شد تا این گروه با برنامه هدفمند گسترش فعالیت هایش، واحد پلیمری سایت تهران را در سال 1396 در شهرک صنعتی پرند تاسیس کند و با استمرار روند توسعه این طرح، هم اکنون طرح توسعه این سایت به مساحت 40هزار متر مربع در حال اجرا است.
«سرو صنعت سپاهان» در سال 1400موفق به عرضه 15 قطعه پلیمری جدید شده است که با توجه به مراحل پیچیده ورود محصولات جدید به خطوط تولید پلیمری، آمار قابل توجهی است. قالب سازی این قطعات بر پایه «کست دیتا» یا اطلاعات رسمی کارخانه سازنده خودرو انجام می شود و سپس این قالب باید استاندارد خودروساز را اخذ کند تا مراحل تولید آن آغاز شود.
پوشش همه جانبه نیازهای خط تولید قطعات پلیمری در مجموعه سرو صنعت سپاهان به واسطه پشتیبانی واحد کامپاند مهندسی در حوزه تولید و تامین مواد مورد نیاز واحد های تهران و اصفهان از کیفیت بالایی برخودار است و در زمینه استاندارد نیز مورد تایید شرکت های خودروساز است.
رنگ آمیزی قطعات پلیمری تولید شده در مجموعه سرو صنعت سپاهان از طریق دو خط تمام مکانیزه رباتیک در سایت تهران و اصفهان با بهترین کیفیت صورت می گیرد. این خطوط رنگ در زمره مجهزترین خطوط تمام مکانیزه رباتیک در کشور قرار دارد و توجه ویژه سرو صنعت سپاهان به تکنولوژی این بخش موجب شده تا این خطوط با توجه به کیفیت بالا توان رنگ‌آمیزی بیش از 5هزار قطعه سپر و سایز قطعات پلیمری را در هر شبانه روز داشته باشند که در نوع خود بی نظیر است و مهر تاییدی بر توانمندی بالای سرو صنعت سپاهان در حوزه تولید قطعات پلیمری رنگ شده به حساب می آید.
این واحد های رنگ آمیزی امکان تامین تمامی رنگ های مورد تایید شرکت‌های خودروسازی را فراهم می کنند و قطعات بر اساس کد رنگ اعلام شده از سوی شرکت های خودروسازی رنگ آمیزی می شوند.
سپر و متعلقات خودروهایی نظیر پژو 405 ، 206، 207، پارس، سمند lx، سمند EFP ، دنا، دنا+، رانا، پراید 111، 132، تیبا، تیبا2، رنو ال90 در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، نوک مدادی، نقره ای، بژ، زرد(ویژه تاکسی)، زرد عراقی(ویژه تاکسی)، سبز(ویژه تاکسی) در مجموعه بزرگ و مجهز رنگ قطعات پلیمری مجموعه سرو صنعت سپاهان، آماده و به خطوط تولید خودروسازان و بازار عرضه می شود.

سرو صنعت سپاهان یکی از باسابقه‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت های عرضه کننده سپر و متعلقات انواع خودرو در انواع بدون رنگ و رنگ‌آمیزی شده به خطوط تولید خودروسازان و بازار افترمارکت ایران است که عموما با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی در بازار شناخته می شود. سابقه بالای این مجموعه توانمند قطعه ساز در حوزه تولید قطعات پلیمری و بهره گیری از واحد تحقیق و توسعه در کنار واحد کامپاند جهت تولید و تامین مواد مورد نیاز در حوزه تولید قطعات پلیمری موجب شده تا با افزایش تقاضا در بازار، این مجموعه نسبت به توسعه گسترده خطوط تولید قطعات پلیمری اقدام کند و پس از آغاز فعالیت در سایت تولیدی اصفهان، در سایت تولیدی شهرک صنعتی پرند تهران نیز به تولید و رنگ آمیزی این قطعات بپردازد و در فاز توسعه پروژه، افزایش وسعت سایت تهران به 40هزار مربع را در دستور کار قرار دهد که هم اکنون نیز در حال اجرا است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو