فونیکسریمکسبهتام

کسب «رتبه یک» خدمات پس از فروش برای نخستین بار در صنعت خودرو ایران توسط ایساکو

عصر خودرو- شرکت ایساکو برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودرو ایران و پس از دوازده سال متوالی صدرنشینی در حوزه خدمات پس از فروش با کسب امتیاز کل ۸۵.۳ و گذر از امتیاز ۸۵ موفق به کسب «رتبه یک» در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال ۱۳۹۹ شد.

کسب «رتبه یک» خدمات پس از فروش برای نخستین بار در صنعت خودرو ایران توسط ایساکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹:۰۰

    شرکت ایساکو بر اساس آخرین بازنگری دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش که پیچیدگی و سخت گیری بیشتری نیز نسبت به بررسی های ادوار گذشته دارد، علاوه بر کسب مقام اول در تمامی مشخصه های مورد نظر شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد نخستین «رتبه یک» صنعت خودرو ایران در تاریخ را نیز از آن خود کرد.مهمترین نقطه قوت ایساکو در این ارزیابی ها که موجب رشد چشمگیر امتیازات ایساکو بوده، رشد محسوس شاخص رضایت مشتریان است. ماشااله وردینی؛ معاون خدمات پس از فروش ایساکو روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تشریح برنامه های اجرایی ایساکو در راستای کسب این مقام بی سابقه در تاریخ از تلاش این شرکت برای ارتقاء این امتیاز برای سال های آینده و برنامه های جدید خبر داد.

    وردینی در ابتدا با اشاره به یازده سال صدرنشینی ایساکو در بررسی شاخص های خدمات پس از فروش در بین تمامی ارائه دهندگان خدمات به حوزه خودروهای سواری گفت : امسال نیز برای دروازدهمین سال پیاپی موفق به کسب مقام اول در بررسی شاخص ها شدیم اما تفاوت رتبه بندی امسال این بود که برای نخستین بار، ایساکو با گذر از امتیاز کل 85 و کسب امتیاز نهایی 85.3 موفق به کسب عنوان «رتبه اول» شد که در تاریخ صنعت خودرو ایران بی سابقه است.
    معاون خدمات پس از فروش ایساکو برنامه های گسترده ایساکو در راستای افزایش رضایت مشتریان را عامل مهمی در راستای کسب این مقام عنوان کرد و افزود : برنامه های گسترده ای را طی سال 1399 به اجرا گذاشتیم که از آن جمله می توان به پیگیری روند ارائه خدما ت به مشتریان اشاره کرد. وردینی در تشریح این طرح که با عنوان فالوآپ شناخته می شود گفت: ما همواره بعد از دریافت سرویس مشتریان سریعا با آن ها ارتباط میگیریم تا از روند دریافت خدمات اطلاع پیدا کنیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، 11 دفتر منطقه ای ما در سراسر کشور سریعا نسبت به بررسی و اصلاح مشکلات اقدام می کنند. دفاتر خدماتی ایساکو در سراسر ایران با مدیریت تعداد کمتری از نمایندگان امکان پیگیری سریع مشکلات را دارند و این موضوع با خدمات نرم افزار ایساکو و ارائه گزارش دقیق به مشتریان تکمیل می شود به گونه که در ابتدای پذیرش، تمامی سوابق خدماتی به خودرو مشتری به نمایش در می آید و مشتریان می توانند بعد از تحویل خودرو، لحظه به لحظه از روند فرایند ها آگاه شوند. وردینی همچنین با اشاره به مجموع ظرفیت پذیرش 13800 خودرو در روز توسط شبکه نمایندگان ایساکو در سراسر کشور گفت: هم اکنون روزانه حدود 12500 پذیرش داریم و تمامی روند پذیرش تا تخصیص قطعه و نوع قطعه توسط مدیران و دفاتر منطقه ای به صورت لحظه ای قابل بررسی است و این موضوع کمک بسزایی در راستای افزایش کیفیت خدمات و رفع سریع مشکلات داشته است. معاون خدمات پس از فروش ایساکو همچنین از برنامه های گسترده این شرکت در راستای ارتقاء نمایندگی ها خبر داد و در تشریح این موضوع گفت: آموزش نیرو های در نمایندگی ها طی سال گذشته آنلاین شد تا نیروها بتوانند بدون الزام به حضور فیزیکی در کلاس های اموزی به ارائه خدمات در نمایندگی ها نیز بپردازند. وی همچنین از تخصیص نیرو های متخص ایساکو به برخی نمایندگان خبر داد و گفت: تشویق پرسنل و نیروهای متخصص نمایندگی ها در همه سطوح در سطح گسترده تری طی سال 99 در دستور کار قرار گرفت تا رضایت پرسنل افزایش پیدا کند و همچنین تلاش کردیم نرخ ریزش نیروهای نمایندگان را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم.

    وردینی همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه آمادگی نمایندگی های ایران خودرو برای ارائه خدمات به خودرو جدیدی مانند تارا گفت: تا پیش از عرضه این خودرو حدود 85 نمایندگی آماده ارائه خدمات شده بودند و این تعداد اکنون به حدود 120 نمایندگی رسیده و تا پایان سال به بیش از 200 نمایندگی افزایش پیدا خواهد کرد.
    ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در 5 شاخص اصلی شامل وضعیت سیستم خدمات پس از فروش، وضعیت تعمیرگاه های مجاز، رضایتمندی مشتریان، کارایی نمایندگی ها و رضایت نمایندگی ها از شرکت ارائه دهنده خدمات مورد بررسی قرار می گیرد و هر شاخص، درصد وزنی را به خود اختصاص داده که در مجموع امتیاز 100 درصدی را نشان می دهد. این 5 شاخص به ترتیب بیان شده بیشترین امتیاز وزنی را دارند و ایساکو در سال 99 در 5 شاخص، رشد قابل توجهی را کسب کرده و در هر 5 شاخص موفق به کسب رتبه نخست بین تمامی ارائه دهنگان خدمات به خودروهای سواری در کشور شده است.

    همچنین ارزیابی های رضایت مشتریان طی سه ماهه نخست سال 1400 که شامل آمار اعلامی در سال 99 از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نمی شود نشان دهنده رشد امتیاز ایساکو نسبت به تمامی فصول سال 1399 و استمرار رکودشکنی این شرکت است که نوید رشد شاخص ها در ارزیابی سال 1400 را نیز می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط