فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از مدل‌های الکتریکی جدید بنز در نمایشگاه مونیخ

عصر خودرو- مرسدس-بنز چهار مدل‌ الکتریکی جدید در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کرد. مهمترین مدل این مجموعه سدان جدیدی به نام EQE است که معادل الکتریکی سری E این کارخانه است.

رونمایی از مدل‌های الکتریکی جدید بنز در نمایشگاه مونیخ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸:۰۰

    حمله بنز به بازار ماشین‌های الکتریکی

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران جیب؛ EQE روی پلتفرمی ساخته شده که بنز پیش‌تر در لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود، EQS از آن استفاده کرده است. ظاهر دو ماشین بسیار به هم شبیه است و تنها ابعادشان با هم فرق دارد. بنز می‌گوید EQE با هر بار شارژ می‌تواند تا 660 کیلومتر حرکت کند که از محصولات رقیبان آلمانی و تسلا بیشتر است.

    خریداران EQE می‌توانند بیشتر امکانات لوکس مدل EQS را سفارش دهند. از جمله نمایشگر بزرگی که بنز آن را هایپراسکرین نامیده است. به گفته بنز برای اولین بار در اروپا برای سرنشین کنار راننده نمایشگری گذاشته شده که می‌تواند در آن فیلم تماشا کند.

    دوربینی در داشبورد مسیر نگاه راننده را رصد می‌کند و اگر راننده به نمایشگر سرنشین نگاه کند، نور کم می‌شود تا حواس راننده پرت نشود. دوربین دیگری پلک‌زدن راننده را زیر نظر دارد و با تشخیص خستگی به او هشدار می‌دهد.

    باز شدن خودکار درها با نزدیک شدن راننده و قابلیت فرمان دادن به چرخ‌های عقب هم از دیگر امکانات لوکس EQE است. بنز امیدوار است که با مجموعه این امکانات لوکس و باتری قوی بتواند برای EQE مشتری زیادی پیدا کند. اولا کالنیوس، مدیر بنز می‌گوید در حال حاضر از هر ده مشتری بنز یک نفر ماشین الکتریکی می‌خرد.

    بنز همچنین در نمایشگاه مونیخ کانسپتی از زیرمجموعه بسیار لوکس خود، مایباخ را رونمایی کرد. این کانسپت علاوه بر مدل بعدی مایباخ تصویری از شاسی‌بلند الکتریکی بنز را نمایش می‌دهد که سال آینده به بازار می‌آید.

    گوردن واگنر، مدیر طراحی بنز می‌گوید که این کارخانه با مدل جدید مایباخ تعریف کاملا جدیدی از یک شاسی‌بلند لوکس ارائه خواهد کرد. ماشین بر روی پلتفرمی مشترک با مدل‌های EQE و EQS ساخته می‌شود و به گفته بنز با هر بار شارژ می‌تواند تا حدود 600 کیلومتر حرکت کرد.

    کانسپت مایباخ نشان می‌دهد که بنز همزمان با رقابت با تسلا و دیگر ماشین‌های لوکس الکتریکی، تلاش می‌کند در بازار ماشین‌های الکتریکی بسیار لوکس هم جایی باز کند. این استراتژی دو زیرمجموعه‌ گران‌تر بنز یعنی کلاس G و AMG را هم شامل می‌شود.

    کارخانه آلمانی در مونیخ کانسپتی الکتریکی از کلاس G نمایش داد که تا چهار سال دیگر به بازار خواهد آمد. شاسی‌بلند کلاس G در سال 1979 میلادی و به پیشنهاد شاه ایران ساخته شد. در طول سال‌های بعد این ماشین رفته رفته به خودرویی لوکس با قابلیت بسیار بالا در جاده‌های ناهموار تبدیل شد. بنز در سال 2018 با حفظ ظاهر قدیمی، کلاس G را کاملا از نو مهندسی کرد و حالا با تبدیل کردن آن به یک ماشین الکتریکی آینده این مدل را تضمین کرده است.

    مدل الکتریکی کلاس G که با نام EQG به بازار عرضه خواهد شد، بر روی شاسی کنونی این مدل ساخته می‌شود. ظاهر ماشین هیچ فرقی با مدل بنزینی ندارد و تنها پنلی به جای جلوپنجره نصب شده که مارک بنز در آن با چراغی نورانی نمایش داده می‌شود.

    ماشین چهار موتور الکتریکی دارد که روی هر چرخ سوار شده و راننده می‌تواند جداگانه میزان نیرویی که به هرچرخ فرستاده می‌شود را کنترل کند.

    AMG بخش خودروهای تقویت شده مرسدس-بنز هم اولین محصول الکتریکی خود را در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کرد. این ماشین براساس مدل EQS بنز ساخته شده و دو موتور الکتریکی دارد که در قوی‌ترین مدل 750 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 3.8 ثانیه و حداکثر سرعتش 250 کیلومتر در ساعت است.

    AMG که به خاطر ساخت موتورهای بنزینی هشت و دوازده سیلندرش مشهور است، برای ماشین‌های الکتریکی خود صدای این موتورها را به صورت دیجیتال بازسازی کرده است. با فشار دادن پدال گاز این صدا از بلندگوهای ماشین پخش می‌شود تا حسی مشابه با مدل‌های دیگر AMG به راننده بدهد.

    فیلیپ شیمر،‌مدیر AMG همزمان با رونمایی از این ماشین گفت که این بخش به زودی مدل‌های الکتریکی بیشتری به محصولاتش اضافه خواهد کرد و امیدوار است این ماشین‌ها نظر کسانی را جلب کند که تاکنون مشتری AMG نبوده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو