فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

چرا مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می‌کند؟

عصر خودرو- در این گزارش نگاهی داریم به برخی از دلایل بالارفتن مصرف سوخت در خودروکه با رفع این مشکلات می توان مصرف سوخت خودرو را پایین آورد.

چرا مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از رانندگان پیش آمده که حین رانندگی متوجه افزایش مصرف بیش از حد سوخت خودرو شوند؛ مشکلی که با توجه به هزینه بالای بنزین، نه تنها اهمیت بیشتری پیدا کرده بلکه می‌تواند اخطاری برای رانندگان در خصوص ایرادات فنی خودرو باشد.

    به گفته تعمیرکاران خودرو دلایل متعددی می‌تواند سبب به‌وجود آمدن این مشکل شود. در این مطلب قصد داریم نگاهی به برخی از دلایل بالارفتن مصرف سوخت در خودرو بیندازیم  که با رفع این مشکلات می‌توان مصرف سوخت خودرو را کاهش داد.

    یکی از دلایلی که باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود باز نشدن دریچه ساسات است؛ اگر دریچه ساسات باز نشود یا با سرعت کافی باز نشود، مصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند.

    همچنین خرابی فیلتر‌های هوا و سنسور‌های اکسیژن را می‌توان اصلی‌ترین دلیل افزایش مصرف سوخت خودرو به شمار آورد. تعمیرکاران خودرو همیشه تاکید می‌کنند رانندگان باید فیلتر‌های هوا خودرو را تمیز نگه دارند؛ تاثیر تمیزی فیلتر‌ها در مصرف سوخت یکی ازمهم‌ترین آنها است.
    درصورت کثیفی یا رسوب گرفتگی فیلترها، هوای کمتر‌ی از طریق آن‌ها وارد محفظه احتراق موتور شده و به دنبال آن موتوربرای تامین نیروی لازم جهت حرکت متحمل فشاربیشتری خواهد شد.

    از دیگر دلایل می‌توان به پایین بودن سطح شناور کاربراتور اشاره کرد. ممکن است سوزن ژیلگور یا پیستون کمکی بنزین در وضعیت عملکرد گیر کرده باشد که در نتیجه سوخت اضافی مصرف می‌شود.

    برخی تعمیرکاران خودرو معتقد هستند فرسوده شدن ژیگول ها یا به اصطلاح گشاد شدن آن‌ها باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود که کاربراتور را باید تعمیر یا تعویض کرد.

    همچنین ممکن است سوخت پاش‌ها نشت می‌کنند یا فشار ریل سوخت در خودرو‌های انژکتوری بیش از حد بالا باشد.

    در پایان  در مورد  دلایل بالارفتن مصرف سوخت  باید بگوییم  برخی از مشکلات مانند تنظیم باد لاستیک‌ها یا تعویض آن‌ها، کنارگذاشتن عادات بد دررانندگی، استفاده از سوخت باکیفیت، روغن موتورمناسب واستفاده از دنده‌ی درست ازمواردی هستند که به راحتی می‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید و به دنبال آن رانندگی ایمن‌تر و به‌صرفه‌تری را تجربه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو