فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو کرج مطرح کرد:

کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی نرخ خودرو با مصوبه مجلس

متقاضیان خریدها را به تعویق انداختند

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو کرج اظهار داشت: یکسری از متقاضیان خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا مشخص شود که چه تاثیری روی بازار به وجود خواهد آمد خودرو در دو تا سه روز گذشته بین ۲ تا ۷ میلیون تومان ارزان شده اما همچنان کاهش قیمت محسوس نبوده است.

کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی نرخ خودرو با مصوبه مجلس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، حمید کریمی در مورد وضعیت بازار خودرو و تاثیر خبر واردات مشروط خودرو خارجی بر بازار اظهار کرد: با اینکه هنوز جزئیات مربوط به واردات خودرو مشخص نیست اما به هر حال تاثیر خود را روی بازار خودرو می‌گذارد. باید توجه داشت این خودرو تنها زمانی به واقع ارزان می‌شود که نرخ دلار کاهش داشته و این طور نیست که خودرو ارزان شود و قیمت زمین یا طلا همچنان بالا بماند. یک چنین حالتی ممکن نیست امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و بازار به یک تعادل و ثبات برسد این افزایش و کاهش قیمت‌ها به نفع فروشنده و خریدار نیست.

    وی افزود: خریدارها دست نگه داشته‌اند تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد بنابراین رکود در بازار بیشتر شده و روی قیمت‌ها هم تاثیر می‌گذارد. در نهایت تاثیر واقعی واردات خودرو زمانی مشخص می‌شود که واقعاً خودرویی وارد شود. البته در چند روز اخیر تاثیرات آن مشاهده شده اما به نظر می‌رسد تاثیرات روانی آن طی هفته آتی بیشتر مشخص می‌شود.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو کرج تصریح کرد: یکسری از متقاضیان خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا مشخص شود که چه تاثیری روی بازار به وجود خواهد آمد. خودرو در دو تا سه روز گذشته بین 2 تا 7 میلیون تومان ارزان شده اما همچنان کاهش قیمت محسوسی نبوده برای مثال پژو پارس از 282 میلیون تومان در سه روز گذشته به 277 میلیون تومان رسیده است البته در مورد مدل 99 این خودرو حدود 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌ایم علت این امر کمتر شدن تقاضا و افزایش رکود است.

    وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: پژو پارس بین 276 تا 277 میلیون تومان و تیوفایو 302 میلیون تومان خرید و فروش می شود. پژو 207 نسبت به سه روز گذشته از 337 میلیون تومان به 330 میلیون تومان، کوییک دو رنگ از 176 میلیون تومان به 168 میلیون تومان، نیسان فول آپشن دوگانه سوز از 280 میلیون تومان به 276 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 از 253 میلیون تومان به 246 میلیون تومان، سمند از 250 میلیون تومان به 243 میلیون تومان و پراید مدل 99 از 139 میلیون تومان به 135 میلیون تومان رسیده است.

    کریمی خاطرنشان ساخت: البته هنوز قیمت‌ها به قیمت قبل بازنگشته است. بنا براین تغییرات انجام شده تغییرات محسوس و زیادی نیستند. تا زمانی که عرضه افزایش نیابد قیمت به میزان خوبی کاهش نخواهد یافت ولی باید توجه داشت که به هرحال فروشندگان از روند کاهشی قیمت خودرو می‌ترسند و سعی می‌کنند قبل از کاهش بیشتر قیمت‌ها خودرو خود را بفروشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو