فونیکسریمکسبهتام

هر ۸۳ ثانیه خروج یک خودرو از خط تولید مشترک مزدا-تویوتا

عصر خودرو- شرکت تولیدی مزدا-تویوتا بعد از ۴۵ ماه، تولید کرولا را در کارخانه مشترک مزدا-تویوتا آغاز کرد.

هر ۸۳ ثانیه خروج یک خودرو از خط تولید مشترک مزدا-تویوتا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، 45 ماه پیش مزدا و تویوتا اعلام کرده بودند که 2.3 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه ای در لایمستون کاونتی ایالت آلاباما سرمایه گذاری می کنند و در آن 4000 نفر مشغول به کار خواهند شد. حالا اولین خودرو از این خط تولید خارج شده است. شرکتی که از کار مشتری مزدا و تویوتا در آمریکا شکل گرفته به MTM‌ شهرت پیدا کرده چون مخفف Mazda Toyota Manufacturing است.

    کالین دالی Collin Daly رئیس هیئت مدیره کمیسیون لایمستون کاونتی می گوید: «روز شروع تولید کرولا کراس 2022 در ام تی ام، روز بسیار هیجان انگیزی برای لایمستون کاونتی است. سرمایه گذاری در ام تی ام و مشاغل خلق شده تا ابد آینده این ناحیه را متحول کرده است.»

    جسیکا لوثر Jessica Luther مدیر روابط عمومی مزدا-تویوتا می گوید در حال حاضر از 4000 شغلی که وعده داده شده،‌2300 شغل خلق شده و 1700 نفر دیگر هم به این تعداد افزوده خواهند شد.

    به خاطر میراثی که لانس فولکس در زمینه برنامه فضایی هانتسویل به جا گذشته نام خط تولید در ام تی ام را آپولو گذاشته اند.

    کرولا کراس در حقیقت اولین خودروی شاسی بلند جمع و جوری است که روی پلتفرم کرولا طراحی شده است. در کل بازار آمریکا،‌ آپولو تنها خط تولیدی است که کرولای کراس تولید می کند.

    خط دیگر این کارخانه دیسکاوری نامگذاری شده که ژانویه 2022 به بهره برداری می رسد و  محصولات مزدا در آن تولید خواهند شد. هنوز نام محصولی که از این خط بیرون خواهد آمد، معرفی نشده است.

    بر اساس سیاست های داخلی خود این شرکت، جزئیاتی از تعداد و تیراژ تولید این خطوط تولید هنوز منتشر نشده است اما لوثر می گوید: «ما قرار است سالانه 150 هزار دستگاه کرولای کراس تولید کنیم و 150 هزار دستگاه هم به تولید محصول مزدا اختصاص دارد که هنوز نام آن محصول اعلام نشده است. خط تولید کرولا کراس در مرحله رمپ آپ [افزایش تدریجی ظرفیت و تیراژ] است.»

    لوثر می گوید زمانی که ام تی ام به ظرفیت 150 هزار دستگاه در سال برسد، هر 83 ثانیه یک خودرو از خط بیرون می آید.

    حالا ناحیه ی مورگان کاونتی Morgan County با گردآوری 500 هزار دلار سرمایه در حال ترغیب مزدا-تویوتا برای ساخت کارخانه در این ناحیه است.

    احداث این کارخانه بین جذب تأمین کنندگان قطعات به این منطقه هم کمک می کند. جیسن بلک Jason Black از ناحیه 3 منطقه لایمستون می گوید: «ظرف 7 سال گذشته 17 هزار شغل مستقیم و غیرمستقی ایجاد شده و بزرگترین تأمین کننده این میزان اشتغال مزدا-تویوتا بوده اند.»

    مزدا-تویوتا در حقیقت یک جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] و یک شراکت بین دو کمپانی ژاپنی مزدا و تویوتا در خاک آمریکا است. تا به حال سرمایه گذاری ژاپنی ها در این پروژه به 2.3 میلیارد دلار رسیده است. در تابستان سال 2020 کمپانی های مادر تویوتا و مزدا خبر از سرمایه گذاری 830 میلیون دلار دیگر را منتشر کردند.

    به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، افتتاح این کمپانی مشترک مزدا و تویوتا به تعویق افتاد و علاوه بر این که تجهیزات و ماشین الات دیرتر رسید، روند آموزش نیروی انسانی و آمادگی های لازم هم عقب افتاد.

    مارک برازیل Mark Brazeal قائم مقام ام تی ام در یک بیانیه خبری گفته است: «این لحظه ای است که ام تی ام و جامعه آلاباما از نوامبر 2018 منتظر آن بود. ما از دیدن خودروهای کرولا کراس در سرتاسر نمایندگی های فروش به وجد آمده ایم.»

    قیمت کرولا کراس بسته به امکانات بین 22,195 تا 27,625 دلار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو