فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه صادرات خودرو براساس سازوکار مجلس لطمه‌ای به منابع ارزی وارد نمی‌کند، گفت: حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست.

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی با اشاره به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در نشست این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هرچند ممکن است واردات در کوتاه مدت نگرانی‌هایی برای خودروسازان داخلی ایجاد کند اما باید به این نکته توجه کرد که با واردات می‌توان خودروسازان را به تولید خودروی باکیفیت و ارزان قیمت تشویق کرد.

    نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی وجود انحصار، محصولات بی‌کیفیت، گرانفروشی خودرو، ناراضی بودن مردم، ارائه خدمات پس از فروش نامناسب، افزایش چند صد درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار،  رشد ده‌ها برابری بهای خودروهای خارجی، افزایش قیمت قطعات خودرو و.... را از جمله مشکلات ناشی از انحصار صنعت خودرو برشمرد که بسیاری از آنها را می‌توان از طریق واردات رفع کرد.

    وی اضافه کرد: از آنجا که بازار انحصاری خودرو در اختیار خودروسازان بوده و این شرکت‌ها رقیبی ندارند با وجود اینکه از خطوط تولید به روز و با تکنولوژی مناسب برخوردار هستند، خودروهای باکیفیت تولید نمی‌کنند و به نظر مصرف‌کنندگان بی توجه هستند.

    کاهش چشمگیر قیمت خودروهای خارجی و در پی آن ریزش قیمت خودروهای خارجی اثرات واردات خودرو

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم کاهش چشمگیر قیمت خودروهای خارجی و در پی آن ریزش قیمت خودروهای خارجی را یکی دیگر از اثرات واردات خودرو دانست و ادامه داد: ساماندهی بازار خودرو و نوسازی خودروهای موجود، ایجاد رقابت بین شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی و ارتقاء سطح کیفیت تولید خودروهای ایرانی، بهبود سطح خدمات پس از فروش و افزایش تکریم ارباب رجوع و بهبود شرایط فروش و آغاز فروش قسطی خودرو بدون اخذ بهره و کاهش قیمت‌ها متناسب با بهای خودروی جهانی از ثمرات واردات خودرو است.

    واردات خودرو براساس سازوکار مجلس لطمه‌ای به منابع ارزی وارد نمی‌کند

    رحیمی با بیان اینکه حمایت از تولید خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست، تصریح کرد: قیمت برخی خودروهای داخلی با دلار 25 هزار تومانی حدود 10 هزار دلار است درحالیکه می‌توان در دنیا با این رقم‌ها خودروهایی به روز و باکیفیت خریداری کرد. خودروسازان در وهله نخست باید کیفیت خودرو را ارتقا دهند و در گام بعدی کاهش قیمت‌ها را در دستورکار قرار دهند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: واردات خودرو براساس سازوکار مجلس لطمه‌ای به منابع ارزی وارد نمی‌کند زیرا مقرر است از محل صادرات خودرو و ارز منشا خارجی واردات خودرو انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو