فونیکسریمکسبهتام

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ رسید

عصر خودرو- افزایش قیمت نفت و بالا رفتن تقاضا در آمریکا، قیمت بنزین را در این کشور به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسانده است.

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، انجمن اتومبیل آمریکا قبل از اجلاس سران اوپک پلاس در روز دوشنبه اعلام کرد متوسط قیمت بنزین در این کشور به بالاترین رقم طی 7 سال گذشته رسیده که نتیجه افزایش قیمت نفت خام و تقاضای بالا برای آن است.

    متوسط قیمت بنزین در روز یکشنبه در آمریکا برابر با 3٫20 دلار در هر گالن بود یعنی بالاترین رقم از اکتبر 2014.

    اندرو گراس، سخنگوی انجمن اتومبیل آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد:« بی‌ثباتی اقتصاد جهان و نگرانی‌های گسترده در مورد زنجیره عرضه که به خاطر طولانی شدن همه‌گیری ویروس کرونا به‌وجودآمده، باعث بالا رفتن قیمت نفت خام شده‌است.

    قیمت نفت به‌دنبال اجلاس اخیر سران اوپک پلاس و تصمیم آن‌ها برای ادامه افزایش تدریجی تولید افزایش یافت. افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید نفت که اوپک پلاس در مورد آن توافق کرده حداقل افزایش تولیدی بود که بازار انتظار داشت. انتظار می‌رفت به‌خاطر افزایش شدید قیمت گاز طبیعی و بالا رفتن تقاضا برای نفت، این ائتلاف افزایش تولید بیشتری را تصویب کند.

    علاوه‌بر افزایش قیمت نفت، بالا رفتن تقاضا برای بنزین در آمریکا در هفته گذشته هم یکی از عوامل افزایش قیمت بنزین در این کشور بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می‌زند تقاضای بنزین در هفته منتهی به 24 سپتامبر بیش‌از 5 درصد افزایش‌یافته و به 9٫4 میلیون بشکه در روز رسیده باشد. این رقم در هفته قبل‌از آن برابر با 8٫9 میلیون بشکه در روز بود.

    انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد:« طبق گفته اداره اطلاعات انرژی، تولید نفت و گاز کمتر از سطح قبل از کرونا در همین سه ماهه در 2019 گزارش شده‌است. این افزایش پائین تولید قیمت نفت خام را بالاتر از 73 دلار در هر بشکه نگه‌داشته و  قیمت بنزین را هم بالا برده‌است».

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو