فونیکسریمکسبهتام

افت تولید خودرو در انگلیس

عصر خودرو- طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس (SMMT)، تولید خودرو در این کشور در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش یافته و به ۳۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

افت تولید خودرو در انگلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، اگرچه تولید خودرو برای بازار داخلی انگلیس در ماه گذشته به میزان 3/ 3درصد افزایش یافت، اما تولید خودروهای صادراتی به‌طور چشمگیری به میزان 5/ 32 درصد شاهد کاهش بود. بر اساس این گزارش، حدود 29 هزار و 200 خودروی مونتاژ شده در بریتانیا به خارج از این کشور ارسال شد و صادرات به بازارهای اصلی از جمله استرالیا، آمریکا و چین بیش از 50 درصد کاهش یافت. این در حالی بود که صادرات خودروی انگلیس به اتحادیه اروپا در وضع بهتری قرار داشت و تقریبا از هر 10 خودروی صادر شده در ماه اوت هفت دستگاه به کشورهای این اتحادیه ارسال شد. با این حال اما صادرات به اتحادیه اروپا همچنان 9/ 4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

    کاهش شدید صادرات خودروی انگلیس در پی کمبود جهانی تراشه که منجر به اختلال در تولید و همچنین تعطیلی کارخانه‌های برخی از خودروسازان شد، رخ داده است. با این حال، از ابتدای سال، مجموع خودروهای تولیدی انگلیس 8/ 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به حدود 590 هزار دستگاه افزایش یافته است. این موضوع تا حد زیادی ناشی از تولیدات متمرکز بر صادرات بوده، چه آنکه 2/ 83درصد از خودروهای تولید شده برای بازارهای خارجی تولید می‌شوند. در ماه مارس، انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس پیش‌بینی کرد که تولید خودرو در بریتانیا امسال پس از همه‌گیری بهبود می‌یابد و با رشد 8/ 15 درصدی نسبت به سال 2020 به 05/ 1میلیون دستگاه و در سال 2022 به 1/ 1 میلیون دستگاه خواهد رسید. با این حال، کارشناسان احتمال اینکه انگلیس به زودی بتواند به سطح تولید قبل از همه‌گیری 2019 یعنی 3/ 1 میلیون دستگاه برسد را بعید می‌دانند.  گزارش جدید شرکت مشاوره الکسی پارتنرز نشان می‌دهد ادامه کمبود ریز تراشه‌ها 210 میلیارد دلار به درآمد خودروسازی جهان در 2021 آسیب می‌رساند. این رقم تقریبا دو برابر 110 میلیارد دلاری است که این شرکت در ماه مه پیش‌بینی کرده بود. ضرر و زیان تولیدکنندگان خودرو در ابتدای سال جاری میلادی یعنی آغاز کاهش تولید آنها 6/ 60 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شد. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند 7/ 7 میلیون خودرو از تولید دنیا در 2021 کم شود. افزایش تقاضا برای قطعات الکترونیکی کمبود ریزتراشه‌های مورد نیاز خودروها را شدیدتر کرده و قیمت آن را بالاتر برده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط