فونیکسریمکسبهتام

کوچ تسلا از کالیفرنیا به تگزاس

عصر خودرو- تسلا می‌خواهد مقر اصلی کمپانی را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند، جایی که اصلا اجازه فروش مستقیم خودرو به مشتری را کسب نکرده است.

کوچ تسلا از کالیفرنیا به تگزاس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، الان یک سال است که تسلا در حال ساخت کارخانه خودروسازی در آستن تگزاس است و حالا می‌خواهد مقر اصلی شرکت را از سیلیکون ولی پائلو‌آلتو کالیفرنیا به آستن تگزاس منتقل کند. تسلا همزمان با اعلام این خبر ساخت کارخانه در روسیه را تکذیب کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در نشست سالانه سهامداران در پاسخ به این سوال که قرار است ایالات کالیفرنیا را برای همیشه ترک بگوید، با دستپاچگی انکار کرد و گفت که به عملیات تولید خودرو در کارخانه فرمانت کالیفرنیا ادامه خواهد داد و حتی قرار است ظرفیت تولید در آن 50 درصد افزایش پیدا کند. ماسک گفت: برای اینکه همه‌ چیز شفاف باشد، این را می‌گویم که قرار است فعالیت‌های خود را در ایالت کالیفرنیا بسط و گسترش دهیم و به هیچ عنوان صحبت از ترک ایالت کالیفرنیا نیست. با این حال به این موضوع هم اشاره کرد که کارخانه تسلا در فرمانت «بسیار متراکم» شده و برای مردم کرایه یا خرید خانه در نزدیکی کارخانه خیلی دشوار شده است.

    این در حالی است که قوانین ایالت تگزاس به کارخانه‌های خودروسازی اجازه فروش مستقیم خودرو را نمی‌دهد و خودروسازان باید ابتدا شبکه‌ای از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش دایر کنند و بعد به آنها اجازه مستقیم فروش خواهد داد. تسلا از همان ابتدای پیدایش با خودروسازان سنتی، فرق داشته و به این می‌بالد که همه کارها را به صورت امروزی و با کمک شبکه‌های اینترنتی انجام می‌دهد. از این رو مشتریان در ایالت کالیفرنیا بدون هیچ واسطه‌ای خودرو را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند و دم منزل یا هر آدرسی که دوست داشته باشند تحویل می‌گیرند.

    خریداران در ایالت تگزاس از راه‌های دیگر برای بردن محصولات تسلا به منازل‌شان استفاده می‌کردند. برای مثال شهروندان این ایالت ابتدا در وب‌سایت تسلا در اینترنت ثبت‌نام و ثبت‌سفارش می‌کردند، اما هیچ‌یک از این سفارش‌ها در کارخانه‌های تگزاس تسلا پردازش نمی‌شد. تمام مراحل اداری آن در ایالت دیگری انجام می‌شد و بعد خودروها با خودروبر به 8 مرکز خدمات تسلا در تگزاس ارسال می‌شد. صاحب این خودرو هم باید خودروی خود را از این مراکز تحویل می‌گرفت.  خود ایلان ماسک در ماه دسامبر 2020 از کالیفرنیا به تگزاس نقل مکان کرد تا تمرکز بیشتری روی کارخانه گیگافکتوری تگزاس و کمپانی راکت‌سازی اسپیس ایکس خود در این ایالت داشته باشد.  گاوین نوسام فرماندار کالیفرنیا بعد از شیوع ویروس کرونا حکمی را صادر کرد که به موجب آن مردم این ایالت به جز فعالیت‌های ضروری مجبور بودند در خانه بمانند. در ماه آوریل سال 2020 ایلان ماسک این سیاست ایالت کالیفرنیا را «فاشیستی» توصیف کرد و گفت به عملیات کارخانه تسلا در کالیفرنیا «صدمه سنگین» وارد می‌کند. در ماه مه همان سال هم تهدید کرد که کل عملیات تسلا را از کالیفرنیا خارج خواهد کرد. بعد هم از مقام‌های مسوول محلی شکایت کرد که آنها را وادار کند تعطیلات سرتاسری را متوقف کنند و اجازه باز شدن کارخانه تسلا را بدهند. همان ماه هم به دستورات و محدودیت‌ها وقعی نگذاشت و کارخانه را بازگشایی کرد. بعد از یک ماه هم معلوم شده که 450 نفر از کارکنان این کارخانه به ویروس کرونا مبتلا شدند.  همه این مسائل دست به دست هم داد که تسلا مانند شرکت‌هایی مثل اوراکل، اچ‌پی و تویوتا از کالیفرنیا به تگزاس نقل مکان کند. مدیرعامل این شرکت، دلیلی برای این تصمیم ارائه نکرد، اما شواهد نشان می‌دهد که میزان مالیاتی که می‌پردازد به‌شدت کاهش یافته است. برعکس کالیفرنیا که در زمینه مالیات از آب کره می‌گیرد، تگزاس حتی مالیات بر درآمد شخصی هم ندارد. تگزاس به ارزانی نیروی کار هم شهرت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو