فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در ۱۴۰۰

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، حجت‌الله فیروزی  گفت:قرار بود سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر صمت در کمیسیون صنایع تشکیل شود تا نظر دولت را هم در مورد ابهامات طرح واردات خودرو بگیریم، ولی متاسفانه آقای وزیر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کند.


    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد.

    فیروزی در مورد آخرین وضعیت مصوبه واردات خودرو و ماده 4 افزود: بعد از آن که طرح واردات خودرو در قالب ماده چهار در صحن مجلس تصویب شد، شورای نگهبان ابهاماتی را در این مورد مطرح کرد. در حال حاضر نیز کمیسیون صنایع در حال بررسی است که به این ابهامات پاسخ دهد تا دوباره در صحن مجلس مطرح شود.

    وی اضافه کرد: روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار شده و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد. آقای طحان نظیف که نماینده شورای نگهبان و یکی از حقوقدانان این شورا هستند در این جلسه ابهام‌ها را برای کمیسیون مطرح کردند تا مرتفع شود.

    فیروزی گفت: قرار بود روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع تشکیل شود تا نظر دولت را هم در مورد این ابهامات بگیریم، اما متاسفانه آقای وزیر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و موضوع به جلسه بعدی کمیسیون صنایع که روز یکشنبه برگزار می‌شود موکول شد. امیدواریم در این جلسه ابهامات مرتفع شود تا طرح دوباره برای رای‌گیری به صحن رفته و به شورای نگهبان ارسال شود.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اتفاق مثبت در این مورد این بود که شورای نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس نگرفته، تنها چند ابهام وجود داشت که برای رفع ابهام به مجلس ارجاع دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو