فونیکسریمکسبهتام

تایکان تمام برقی بیشتر از ۹۱۱ پرچمدار پورشه می فروشد

عصر خودرو- در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ تعداد خودروهای تایکان تمام برقی فروخته شده از تعداد خودروهای بنزینی ۹۱۱ پیشی گرفت و سنگ بنایی جدید در بازار خودروهای برقی گذاشت.

تایکان تمام برقی بیشتر از ۹۱۱ پرچمدار پورشه می فروشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، تایکان تمام برقی از اواخر سال 2019 به بازار معرفی شد. پورشه در 9 ماه اول 2021 موفق به فروش 217,198 دستگاه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد نشان داده است. میزان فروش تحویل تایکان سه برابر شد و ماکان بنزینی هم رشد خیره کننده ای داشت. پورشه بین 2019 تا 2020 حدود 5 درصد به خاطر شیوع جهانی کرونا دچار افت شده بود.

    در جدول محصولات پورشه، کاین Cayenne با 62,451 دستگاه بیشترین فروش را در میان محصولات این شرکت در 9 ماهه اول سال به ثبت رسانده است. هرچند که فروش آن نسبت به سال 2020 حدود 2.8 درصد افت کرده است. امسال تقاضا برای ماکان شاسی بلند جمع و جور 12 درصد رشد داشته و تعداد 61,944 دستگاه از آن فروخته شده است. تایکان و 911 بودند که افزایش 13 درصد امسال را رقم زدند.

    بین ژانویه تا سپتامبر 2021 پورشه موفق به تحویل 28,640 دستگاه تایکان شد و به این ترتیب تایکان جای پرچمدار دیرینه پورشه یعنی 911 را امسال گرفت. تعداد فروش 911 پورشه در این 9 ماه به 27,972 دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد کرد.

    تعداد فروش پانامرا به 20,275 و باکستر 718 و کاین 718 ‌به 15,916 و رشد آن فقط 1 درصد بود. درصد است که اکثر خودروهای فروخته شده پورشهبنزین سوز هستند اما بالا رفتن آمار فروش خودروهای برقی این شرکت، خبر امیدوارکننده ای برای سیاست گذاران کاهش آلایندگی است. این شرکت می خواهد ماکان تمام برقی هم تا سال 2023 عرضه کند.

    911 پورشه بیش از 60 سال است که عرضه می شود اما تایکان امسال وارد دومین سال تولید خود شده است. همین رشد ناچیز در فروش خودروهای برقی نشان می دهد که فروش این نوع خودروها در حال سرعت گرفتن است.

    مدل پایه تایکان 82,700 دلار قیمت گذاری شده است. تایکان کراس توریسمو مدل استیشن تایکان است و چون کمی بالاتر از سطح زمین است بهتر در مسیرهای ناهموار و گل ولای به کار صاحبانش می آید.

    پورشه یکی از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است. در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، اسکانیا و مان.

    پورشه تا سال 2030 بیش از 80 درصد از محصولاتش را یا برقی تولید می کند یا هیبریدی قابل شارژ با پریز برق.

    اولیور بلوم Oliver Blume، مدیر عامل پورشه در ماه مارس گفته بود که آخرین خودرویی که از این کمپانی برقی خواهد شد، 911 خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو