فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

نگهداری پیشگیرانه چیست و چرا اهمیت دارد؟

عصر خودرو- تعمیر و نگهداری پیشگیرانه که توسط تکنسین‌های آموزش دیده انجام می‌شود، تضمین می‌کند که موتور خودرو شما دچار مشکل ناگهانی نخواهد شد.

نگهداری پیشگیرانه چیست و چرا اهمیت دارد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر چه مراقبت بیشتری از خودروی خود داشته باشد،  مراقبت بهتری هم از شما خواهد شد، این یک نکته ساده در نگهداری خودرو است.  تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به کلیه وظایف اساسی تعمیر و نگهداری اشاره می‌کند که باید مرتباً بر روی وسیله نقلیه انجام شود.

    این موارد شامل تعویض روغن، تنظیم باد لاستیک ها، تعویض فیلتر و البته بازرسی‌های منظم است. ثابت شده است که نگهداری منظم به مالکان کمک می‌کند تا از تعمیرات پرهزینه و وقت گیر اجتناب کنند.

    تعمیر و نگهداری پیشگیرانه که توسط تکنسین‌های آموزش دیده  انجام می‌شود، تضمین می‌کند که شما در اثر یک مشکل ناگهانی موتور گیر نخواهید کرد یا در قبال یک صورتحساب بزرگ تعمیر ورشکست نمی شوید. در عوض، این مشکلات را با بازرسی‌های مکرر و روش‌های منظم روغن و روغن مایع حل کنید.

    حتی چیزی به ظاهر جزئی مانند تعویض منظم روغن و سایر مایعات، موتور خودرو را در وضعیت خوبی نگه می‌دارد و از تعمیرات پرهزینه مانند کار موتور اصلی یا بازسازی گیربکس جلوگیری می‌کند.

    اما سوالی که اکنون پیش می آید این است که چگونه حفظ و نگهداری منظم از خودرو، مانع از خراب شدن موتور در دستگاه می‌شود؟. مهمترین کاری که می‌توانید برای افزایش عمر خودرو انجام دهید این است که روغن را به طور مرتب تعویض کنید. با افزایش سن، مواد افزودنی شیمیایی موجود در روغن تجزیه می‌شوند، این مواد افزودنی به روغن کمک می‌کند تا قطعات متحرک موتور را روغن کاری و خنک کند.

    با گذشت زمان، با تجزیه بیشتر روغن، توانایی محافظت از قسمت‌های متحرک موتور را از دست می‌دهد. لجن در موتور جمع می شود، مشکلات را بیشتر می‌کند و عملکرد مناسب خودرو را از بین می‌برد. در نهایت، روغن آنقدر خراب می‌شود که دیگر نمی‌تواند لایه محافظتی بین پیستون‌ها و دیواره‌های سیلندر ایجاد کند؛  تعویض منظم روغن به شما در جلوگیری از این امر کمک می‌کند!

    بازرسی‌های منظم همچنین به شما کمک می‌کند تا مشکلات جزئی را پیش از موعد حل کنید و نیرو‌های محرک می‌توانند آن‌ها را به مشکلات عمده تبدیل کنند. به عنوان مثال، نشتی کوچک و متناوب در شیلنگ خنک کننده چیزی است که ممکن است مدتی متوجه آن نشوید اما، وقتی موتور شما خنک کننده بسیار کم کار می‌کند، می‌تواند به سرعت گرم شود و موتور بیش از حد گرم می‌تواند به حدی داغ شود که قطعات فلزی با هم ترکیب شده و در عرض چند دقیقه آن را کاملاً از بین می‌برند!

    بازرسی‌های منظم، که اغلب در همان زمان تعویض روغن انجام می‌شود، به شما کمک می‌کند از اتفاق افتادن این سناریو‌های بد جلوگیری کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو