فونیکسریمکسبهتام

با تصویب طرح ساماندهی خودرو؛

فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم‌ می‌شود

عصر خودرو- با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو، عرضه و تقاضا در بازار واردات خودرو، منطقی و فضا برای رقابت در این بازار فراهم می‌شود.

فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم‌ می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی خودرو در حال نهایی شدن است، گفت: با گذشت چندین ماه از مطرح شدن طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع مجلس، این طرح همچنان در حال بررسی است؛ اگر مشکلات و نقاط ابهام این طرح مرتفع شود، در اولویت‌ اجرا قرار دارد.

    حجت الله فیروزی درباره طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو افزود: طرحی که هم‌اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد، اصلاح برخی بندهای طرح اعاده‌ شده از سوی شورای نگهبان است که در مجلس دهم به تصویب رسیده بود که مجلس یازدهم در اصلاح و تصویب دوباره این طرح برخی موارد را مورد بررسی قرار داده است.

    نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: شورای نگهبان تنها دو ابهام به این مصوبه وارد کرد که ایرادی مبنی بر مغایرت آن با قانون اساسی و شرع وارد نبود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ابهامات شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس در خصوص واردات مشروط خودرو، عبارت «تصویب سایر مقررات برعهده وزارت صمت است» بود که این ابهام به‌جا و درست بود و عنوان شد باید به جای عبارت یاد شده، «آئین‌نامه اجرایی این بند توسط دولت تهیه می شود» جایگزین شود.

    عرضه خودرو در بورس کالا همچنان در حال بررسی است

    او اضافه کرد: در ابهام دیگری، شورای نگهبان خواستار شفاف‌سازی نحوه انتقال ارز برای واردات خودرو بوده که این موضوع نیز اصلاح شد و کمیسیون صنایع و معادن مجلس تلاش کرد این ابهام را رفع کند.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به برنامه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت:‌ طرح مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار خودرو که یکی از بحث‌های اصلی آن عرضه خودرو در بورس کالا است، در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفته و در دست بررسی کارشناسی است.

    به گفته فیروزی؛ اگر طرح ساماندهی خودرو تصویب شود، شاهد رفع خلا بین عرضه و تقاضا و متعادل‌ شدن بازار خودرو خواهیم بود، زیرا صنعت خودرو از جمله بخش‌های پیشران اقتصادی است و برنامه‌ریزی برای ایجاد تحرک در پیشران‌های اقتصادی موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو