فونیکسریمکسبهتام

با قوانین راهنمایی و رانندگی عجیب و غریب در کشور‌ها آشنا شوید

عصر خودرو- قوانین و مقررات کشور‌ها با یکدیگر متفاوت است، در حوزه راهنمایی و رانندگی هم برخی قوانین عجیب و خنده‌دار است.

با قوانین راهنمایی و رانندگی عجیب و غریب در کشور‌ها آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر کشوری در هر حوزه‌ای برای خود قانون و مقرراتی دارد که ساکنان آن کشور باید از آن پیروی کنند، زیرا اگر خلاف آن صورت گیرد، طبیعتا جرایمی را لازم است متحمل شود، این موضوع برای همگان آشکار است که قوانین در تمام دنیا یکسان نیستند.

    امروز در این گزارش قصد داریم شما مخاطبان را با عجیب و غریب‌ترین قوانین حوزه راهنمایی و رانندگی آشنا کنیم البته برخی از این قوانین به نوعی خنده‌دار هم هستند، اما به هرحال اگر قصد سکونت در هریک از کشور‌های زیر را دارید، باید با قوانین و مقررات این چنینی هم کنار بیایید، در ادامه ملاحظه می‌کنید:

    آمریکا

    شاید بتوان ایالات مختلف آمریکا را زادگاه عجیب‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی دانست، قوانینی که سابقه چند صد ساله دارند برای مثال، مثلا در برخی از ایالت ها، وجود شیشه جلو ضرورت ندارد؛ اما در همان ایالت، داشتن برف پاک کن الزامی است؛ و یا شاهراهی بین شهری، اما قدیمی در غرب وحشی آمریکا وجود دارد که رانندگان جهت اطلاع سایر خودرو‌ها می‌توانند با شلیک هوایی اعلام حضور کنند.

    اسپانیا

    همچنین در اسپانیا افراد عینکی باید همواره 2 عینک در هنگام رانندگی در دسترس داشته باشند، یا در کانادا رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند از خدمات دهی به افراد بد بو خودداری کنند؛ و یا در بسیاری از کشور‌های آفریقایی، حق تقدم همواره با حیوانات بوده و رانندگان متخلف از این قانون، متحمل جرائم سنگینی می‌شوند البته در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، راننده پس از تصادف با هر حیوانی ملزم به گزارش به پلیس و امدادرسانی است.

    فیلیپین

    سری بزنیم به کشور فیلیپین، در این کشور رانندگی در روز دوشنبه برای خودروهایی که شماره پلاک آن ها به 1 یا 2 ختم می شود، ممنوع است، این محدودیت در روزهای سه شنبه درمورد اعداد 3 و 4 ، در روزهای چهارشنبه در مورد اعداد 5 و 6 ، در روزهای پنجشنبه در مورد اعداد 7 و 8 و در نهایت، در روزهای جمعه درمورد اعداد 9 و 10 وجود دارد. هدف از این برنامه هم کاهش ازدحام ترافیکی از طریق محدود کردن شماره پلاک خودروهای حاضر در خیابان ها است.

    در سوئد و  ایسلند، رانندگی بدون روشن کردن چراغ جلو، حتی در طول روز، ممنوع است. دلیلشان هم این است که در زمستان بیشتر روز هوا تاریک است؛ علاوه بر این، آب و هوا در این کشورها می تواند به سرعت تغییر کند و روشن بودن چراغ های خودرو به راننده ها کمک می کند یکدیگر را ببینند.

    استرالیا

    در کشور استرالیا،  پاشیدن گل به افراد پیاده ای که در ایستگاه اتوبوس منتظر یا در حال ورود به اتوبوس یا خروج از آن هستند، برای راننده ها غیر قانونی است و همچنین افراد خاطی تا 2،200 دلار استرالیا یا 1،550/63 دلار آمریکا جریمه خواهند شد.

    آلمان

    در آلمان هم توقف غیر ضروری در «اتوبان» غیر قانونی است، حتی اگر خودرویی بنزین تمام کرده باشد، در بزرگراه «اتوبان» آلمان محدودیتی برای سرعت وجود ندارد، به همین دلیل توقف در مسیر آن بسیار خطرناک است.

    در کشور ایتالیا اثار تاریخی و مناطق تاریخی بسیاری وجود دارد، رانندگی با هر وسیله نقلیه در این مناطق بدون داشتن اجازه نامه از پلیس راهنمایی جریمه دارد.

    در مسکو اگر وسیله نقلیه شما چه از نظر ظاهری یا داخلی کثیف باشد، شما 55 دلار جریمه خواهید شد. در روسیه پدیده ی فصلی به نام ماه‌های یخی داریم که امکان دیدن پلاک‌ وسایل نقلیه را سلب میکند، این قانون برای کسانی که از وسایل نقلیه استفاده میکنند یک سری مشکلات به وجود آورد چون شستن وسیله نقلیه در هر جای شهر غیر قانونی بود، به جز در منزل و کارواش. از نظر افسر پلیس هر آنچه که کثیف و آلوده باشد جریمه میکند. به همین دلیل این قانون عجیب و غریب تصویب شدبنابراین در روسیه برای تمیز نگه نداشتن وسیله نقلیه خود باید جریمه پرداخت کنید.

    جورجیا یکی از ایالت‌های جنوب آمریکا است. یکی از قوانین راهنمایی رانندگی این مکان، ممنوع بودن پرت کردن آب دهان به بیرون است، مگر اینکه شما راننده کامیون باشید. اگر حین انجام این کار در خیابان باشید شما را دستگیر کرده و مجازات دارد.

    سنگاپور

    خیابان‌های سنگاپور برای تفکیک ترافیک خودرو و عبور و مرور عابرین پیاده طراحی شده است. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی به‌دلیل جمعیت بالا، ایمنی عابرین پیاده اولویت اول در رانندگی است. اگر خودرویی فاصله‌ی کمتر از 50 متر با عابرپیاده داشته باشد، قطعاً جریمه خواهد شد.

    قبرس

    در قبرس رانندگان اگر به هر دلیلی دست از روی فرمان بردارند، جریمه می شوند! با توجه به شمار تصادفات در این کشور، خوردن و نوشیدن حتی در اوج گرمای طاقت فرسای تابستان در سراسر این جزیره ممنوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو